Bitna av tiken!

Tiken blev dräktig efter att ha rymt, så pappan som är schäfer har inte varit i närheten av valparna. Hoppet ökar en gnutta efter din berättelse, men eftersom de numera har två valpar och ingen tidigare erfarenhet av hund så lutar det tyvärr åt att det inte kommer att gå så bra. Det var tex vi som fick säga till dom att de skulle åka till vet och få dom undersökta. De var ju inte bes, vacc, avmaskade osv!! Oj, ja det kanske vi borde göra! Var deras reaktion. Men se så gulliga dom är! Hoppas deras inställning ändras så att valparna blir uppfostrade på ett bra sätt!

/Timsetim :)
 
Jag hoppas att allt går vägen för hundarnas skull. Men tyvärr låter det som om förutsättningarna inte är speciellt bra :crazy:.
 
Ops! Ja, det låter inte så lovande men tvinga in ägarna och valparna på en valpkurs! Det verkar dom behöva!
Valparna är inte fullt lika gulliga när de väger 35 kg och inte vill som matte och husse!
 
*Korsningen är ju hemsk för en första gångs hundägare.
*Man ska aldrig ha två hundar i samma ålder har jag fått lära mig.
*Nej, precis blir monster hundar innan de nått 2 års ålder.

Föresten... Ska de inte lägga några tusen kronor på försäkringar också :devil: Hund ägarlivet är ju inte direkt en dans på rosor..
Ville de ha hund innan de köpte dessa?
Tidigare erfarenheter av djur?

Det var ngt mer jag funderade över men jag får ta det sen för det har jag lyckats glömma, senil 16åring som man är :crazy:
 
Ja, de äger ett antal fåglar, ödlor och råttor. Inte direkt samma sak som hund!! :smirk:

Vad jag förstod var de bara ute och körde, såg skylten och svängde in. Har inte hört dom prata om att köpa hund iaf.

/Timsetim :)
 
Nej, valparna behöver inte bli hemska på något sätt, och god uppfostran gör säkert gott, men om man är intresserad av just en sådan här blandning kan man ju bara ringa ett omplaceringshem och fråga om de har en sådan hund. Många av hundarna som finns där är blandraser av just schäfer, rottweiler och dobermann! Eftersom jag vet det så funderar jag också på VARFÖR dessa hundar är på ett omplaceringshem?Jag har själv en doberman och vet hur en sådan hund är, hon är härligast i världen, men hennes psyke ihop med en vek schäfer hade inte blivit bra!

Och jag tycker att din hund är jättesöt, verkligen, men min PERSONLIGA uppfattning är att just dobermann, rottweiler och schäfer gör sig bäst som renrasiga!
 
Jag håller med dig! Min är inte 50/50 shäfer/dobberman. Hennes pappa är 75 shäfer och 25 dobberman. Så det är mest schäfer och i hennes mamma har det smygit in några procent new foundland!
Däremot har jag en kompis som har en 50/50 shäfer/dobberman och det blev också en "lyckad" korsning. Men visst, hon har ju jobbat mycket med henne för att få henne till den hon är! Men man kan inte säga att hon är skarp, snarare en feg knähund :D

Bild på valpen som blivit stor
2648113.jpg
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik på ett och ett halvt år har precis haft sitt andra löp och är nu även skendräktig för andra gången. Vi hade från början inte...
Svar
17
· Visningar
2 407
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 213
Senast: geting
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 552
Senast: sjoberga
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 824
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp