Björsells Briar

Hej
Briar och mitt föl är kusiner.
Maraton600 är deras gemensamma.
Hade inte mitt sto varit så nära släkt med Briar så hade vi tagit honom som hings
SNYGG är han :banana:
 
he,he...ja gillar man skojiga tecken...

...så blir man nog nyfiken på vad jag får för föl nästa år!

Mitt skäcksto e:Marwin-Troll är betäckt med Briar!(Hästen på min användarbild).

Själv är jag otroligt nyfiken på vad det blir...vad det än blir så lär det bli en riktig snygging exteriört med tanke på vad stoet lämnat innan!(peppar,peppar)
 
färgen kommer ifrån mödernet...och har föjt med generationerna framåt.

I grund och botten finns ett sto imp IRE precis som med Lisen Bratts nya häst som också är skäck....därifrån kommer färgen ifrån början...

Risken finns att fölet kan bli mkt vitt...tycker det förekommer ofta när man kombinerar sabino-anlaget med tobiano-anlaget...det här stoets mamma var 50/50 tecknad...antagligen så har Marwins sabino-anlag gjort henne så vit som hon är...men det behöver inte alltid bli så...men tyvärr förekommer det rätt ofta när man mixar så.

Men jag tänker i första hand på att få föl med god exteriör och framtida prestationsförmåga...blir det skäck så blir det...blir det inte det....så avgudar jag mina föl ändå!
 
Men jag tänker i första hand på att få föl med god exteriör och framtida prestationsförmåga...blir det skäck så blir det...blir det inte det....så avgudar jag mina föl ändå
:bow: :bow:

Lisen Bratts nya häst var riktigt häftig måste jag tillägga. Både cirkushäst och skäck i höga hoppklasser.Tufft!
 
Tycker inte alla om sina föl? Oavsett färgen? Får jag en isabell unge blir jag lika glad som att få en fux unge.
 
Japp...jag är stolt som en "tupp" över ALLA mina föl...såväl bruna som skäckar...eller kanske rutiga...he,he :banana:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har aldrig sysslat med Fotoshop och liknande, men tänkte jag ska ta tag i att lära mig lite grundläggande hantering för husbehov. Klippa...
Svar
11
· Visningar
487
Senast: swemale
·
  • Artikel
Hästnyheter För några veckor sedan höll Isabell Werth en uppmärksam clinic tillsammans med bland annat Andreas Helgstrand. Något som mötts av kritik...
Svar
0
· Visningar
183
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Jag undrar vilka möjligheter det finns att styra vad som visas på skärmen under ett möte. Alltså inte vad som delas, utan vad som kan...
Svar
2
· Visningar
319
Senast: MiaMia
·
Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 085

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp