• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare lisenfisen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 260
L

lisenfisen

kan en kanin äta björk? vad för slags grenar ska dom inte äta?:bump: :bump:

Sv: björk

Vi brukar ge våra vinbärs och äppelgrenar!!!

min kanin älskar björk, speciellt nu på våren då det är nyutslagna knoppar. Han har aldrig blivit dålig av dom så jag tror inte att det är något farligt. Annars har jag hört att grenar från fruktträd brukar vara både gott och nyttigt för kaninerna. Kan som ovanstående sagt också lägga in ett gott ord för kvisar från vinbärsbuskar, brukar vara väldigt populärt

jag var ute och "plockade" till mig några grenar men precis när jag skulle lägga in den i buren så upptäckte jag gröna "bladlöss" uch på bladen så då kastade jag bort grenarna.brukar ni ge även om det är löss på bladen?

På vår och sommar har björnkarna gift i toppatrna av grenarna som kaninen kan bli mkt sjuk av!!detta är pga att inte harar osv ska käka upp dom!! ska du ge din kanin björn så knipsa av ändarna på björkkvistarna!!!

Grenar från träd med "storkärniga frukter" ska tydligen inte vara bra. Alltså plommon/körsbär. Men vinbärsbuskar och äppleträd går utmärkt.

Liknande trådar

Däggdjur Hej. Två renrasiga ej besläktade Hermeliner fick en kull i dagarna med 3 dödfödda och missbildade ungar. Det var hennes första kull och...
Svar
4
· Visningar
739
Senast: Lyan
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 286
Senast: Bison
·
Övr. Djur Stör mig på jordbruksverkets förslag på nya kravmått för djur. Går de igenom kommer det innebära slutet för småskalig djurhållning. 11 12 13
Svar
248
· Visningar
11 012
Senast: Efwa
·
R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 204
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31