Blå/gul utrustning

_Runaway_

Trådstartare
Tycker ni att det är lite "snobbigt" att se en tävling/vardagsryttare med svenska flaggans färger på utrustningen? Marint och gult är ju väldigt vanligt i landslaget tycker jag, man kan väl se båder Kraffts och Strömsholms emblem med de färgerna.
Reagerar ni när ni ser färgerna på en "vanlig" ryttare?

Sv: Blå/gul utrustning

Jag tycker öht att det är väldigt löjligt att rida med;

Sverigeschabrak om du inte rider i landslaget
Krafftschabrak om du inte är sponsrad av dem
Strömsholmschabrak om du inte rider för dem/rider deras häst

Sverigeschabrak ser bara väldigt wannabe-elitryttare ut
Krafftschabrak är att betala för att göra reklam
Strömsholmschabrak av ovanstående anledning

_Runaway_ skrev:
Tycker ni att det är lite "snobbigt" att se en tävling/vardagsryttare med svenska flaggans färger på utrustningen? Marint och gult är ju väldigt vanligt i landslaget tycker jag, man kan väl se båder Kraffts och Strömsholms emblem med de färgerna.
Reagerar ni när ni ser färgerna på en "vanlig" ryttare?

jag antar att folk reagerar när de ser mig eftersom jag har både orange schabrak och orange stigbyglar

Min kompis rider med gula grejer...

Själv bryr jag mig inte så mkt

//Lillan

Hahaha. Vissa sa att jag å pollen såg ut som svenska flaggan förut! :angel: . Fast det blir väl så när hästen är isabell och går med klarblått schabrak å lindor å jag hade typ den blåa på mina ridkläder oxå! :D .

Håller med Fälttävlansnörd.

fälttävlansnörd skrev:

Jag använder inte själv Sverige, krafft eller strömsholm produkter, men...

Varför är det töntigt att använda något som man tycker är snyggt? det är så typistk ridsporten att se ner på andra...

Jag antar att du inte använder märkeskläder heller då, eftersom du betalar för att göra reklam.

Men åh, folk får väl ha vad dem vill men det där var MIN åsikt.

JAG tycker att Sverigeschabrak på ett icke landslagsekipage ser
löjligt ut för att jag tycker att just en svensk flagga på schabraket
ska vara ett kännetecken för landslagsryttare/ekipage!

JAG tycker att det ser dumt ut att rida med Krafftschabrak eftersom
att det är ett företag som sponsrar många elitryttare som av den
anledningen rider med just deras logga på schabraket. Varför en
vanlig hobbyryttare ska köpa ett sådant schabrak har jag svårt att
se en anledning till?

JAG tycker att det ser konstigt ut med ett Strömsholmsschabrak på
ett ekipage ifrån ex "Norrlands Hoppryttarförening" eftersom att det
ju blir helt fel! Rida med ett RS-schabrak gör man ju när man rider
för deras tävlingsklubb, rider på deras hästar eller med sin egen
häst på ex clinic på deras anläggning.

Ja, de kanske är typiskt ridsporten, vem vet. Jag tycker i alla fall
som jag tycker oavsett vad folk har att säga om det.

Jag använder aldrig kläder som skriker ut märket med stora loggor
eller liknande, däremot använder jag märkeskläder för att jag vill
ha bra kvalité och det får jag aldrig på H&M.

min kuses färger e lila å blågul. hart bara blivit så eftersom han passar så bra i det :) men inga loggor å sånt.. men de som vill ha de tycker ja får ha de :)

Jag tycker bara det är väldigt väldigt fult. Blått och gult passar verkligen inte ihop. Ni svenskar är nog alldelels ensamma om att tycka det. Men det räcker med flaggan, man behöver inte klä sig eller sina djur i den färgkombinationen....

Det egna landets färger på ett pannband tycker jag räcker, är det mer än så är det väldigt fult tycker jag.

Jaja... :p Fortfarande fula färger..... Och så är det väldigt wannabe att köpa schabrak etc med loggor så det ska se ut som att man är sponsrad.. :smirk:

Är det bara jag som inte förknippar olika färgkombinationer med olika länder? :confused: :D Åtminstone inte i första hand.
Finns det inte något speciellt märke eller en flagga på produkten så tycker inte jag att det finns någon anledning att tänka i de banorna men det är ju jag...:smirk:

Inte jag heller!

Klarblått och gult ihop är för mycket grälla färger tycker jag, men marinblått och gult som var frågan är fint :) Iallafall marint med gul passpoal, brodyr och sånt.

Tje, lite snobbigt kanske men framför allt är det inte vidare snyggt

fälttävlansnörd skrev:

Jag håller med dig där.

Jag får schabrak mm med reklamtext på ibland och självklart rider jag med dem för att de som säljer dem hjäper mig mycket men jag skulle aldrig köpa ett reklamschabrak? Vad är vitsen med det?
Och varför VILL nån rida med massa text på schabraken?
Det är ju mycket snyggare utan. :confused:

På tal om gult och blått, så tycker jag att det är jättefina färger och det är snyggt på de flesta hästar. Jag har själv ganska mycket blå/gula saker. Min älsklingsfärg är marinblå och gult passar ju jättebra med den färgen.
Detta schabraket (ursäkta bilden) tycker jag jättemycket om. Jag har även ländtäcken i blått/gult som är. :love:

Jag har aldrig förknippat gult och blått med snobbighet.

Senast ändrad:

Håller med dig här med. Varför köpa ett med reklamtext om man inte är sponsrad? Fast jag tycker marinblå och gult är fint:)

Mitt favorittäcke (som tyvärr dog förra vintern) var blått och gult? Jag jag skämmas för att jag tycker att blått o gult är snyggt. För övrigt så är inte marinblått och gult svenska flaggan. Svenska flaggans färger är klarblå/mellanblå och inte marinblått så det reagerar jag inte ens på. Om jag har ett rött schabrak med vit kant el tvärtom så ska jag räknas som förrädare då för att jag har dnaksa färger?

Om du vill ha svenska flaggans färger så är det upp till dig. Du måste ju inte ha landslagets kännetecken för det. Gör det som känns rätt för dig.

Jag köpte häromdagen ett begagnat ländtäcke för 50 spänn som det stod Krafft Sport på, rött med vita kanter. Perfekt som heltäcke till min minishettis som har rött som färg. Orden Krafft och Sport på den lilla krabaten tycker jag är en söt överdrift som passar på min mycket uttrycksfulla hingst. - Värderingarna ligger i betraktarens ögon och jag väljer att inte döma någon annan.

Till frågan - som jag skrev håller jag med fälttävlansnörd, men när jag ser den på en vanlig ryttare så tänker jag inte på det, eller, bara om det är matchat förståss! :angel: . Marinblått/klarblått/blått och gult är snyggt! :D .

hmmm jag måste erkänna att jag har marinblå/gul tävlingsutrustning till mina hästar - svart läder inkl benskydd, marint schabrak med marin kant och guldpasspoal, marina täcken med gul kant och vit passpoal, och så vita transportbandage...

Jag är lite "skadad" från min tid på travbanan (de vita transportbandagen t.ex.) och så blir man så hemskt patriotisk när man bor utomlands :o :D

Marinblått och gult/guld är fint ihop!!!

Till vardags har jag trista jordfärger som beige, brunt, grått och grönt :cool:

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
572
Senast: Ramona
·
R
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 359
Senast: Raderad medlem 147980
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 359
Senast: tomte
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 396
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka