Blå/gul utrustning

Sv: Blå/gul utrustning

Zlatan skrev:
Jag håller med dig där.

Jag får schabrak mm med reklamtext på ibland och självklart rider jag med dem för att de som säljer dem hjäper mig mycket men jag skulle aldrig köpa ett reklamschabrak? Vad är vitsen med det?
Och varför VILL nån rida med massa text på schabraken?
Det är ju mycket snyggare utan. :confused:

På tal om gult och blått, så tycker jag att det är jättefina färger och det är snyggt på de flesta hästar. Jag har själv ganska mycket blå/gula saker. Min älsklingsfärg är marinblå och gult passar ju jättebra med den färgen.
Detta schabraket (ursäkta bilden) tycker jag jättemycket om. Jag har även ländtäcken i blått/gult som är. :love:

Jag har aldrig förknippat gult och blått med snobbighet.

Håller med dig helt! Gult och blått - Sveriges färger är det inget fel att bära och ha till hästens utrustning. Men däremot att köpa en reklamschabrak? :crazy:

Ja vem vill betala fullpris för ett fint schabrak som är dekorerat med ett fullt Krafftmärke eller liknande?

Jag har några sådana här schabrak som jag har fått gratis, just för att rida med dem.
Jag har även luvor till hästarna och täcken med reklam. Grejen är ju att jag får gratis saker till mig och hästarna OM de får sy dit reklam.
Borde det inte känas otroligt dumt att betala dyra pengar och sen ändå gå runt och göra reklam? Och som sagt, fult är det med. :D

Senast ändrad:

Snobbigt och snobbigt, men lite desperat och patriotiskt kanske ;)

Ja precis, meningen med sponsorschabrak är ju att man sponsras med dem, alltså får dem gratis, i utbyte mot att de får sy dit/trycka reklam!!
Inte att man ska köpa reklamen för att sedan hjälpa dem att göra reklam :rofl:
Urlöjligt.

Kan ju svara självockså. Jag har detta schabrak till min häst, av den anledning att jag tycker han passar i färgerna. Det har inte med "sverigetankar" eller landslagsdrömmar att göra. Däremot att betala för att få Krafft-loggan att rida runt medär lite fånigt tycker jag.

/som fö. har köpt ett agria fleecetäcke :angel: Men det var täcket jag behövde, hittade ingen likvärdigt då och där.

ett sånt agriatäcke med fleece o sen något vattenavstötande material skulle ja kunna tänka mej. snygga bra täcken som de visserligen står agria på.
Men ja har ett folksam täcke (vinsttäcke) o de kommer ja använda.. då ja har en häst som kan ha de!

Jag tycker, som så många andra i den här tråden, att ha shabrak och täcken med reklam på som man har köpt känns lite fånigt, om man köpt dem för att "flasha" med. Visst kan man köpa ett begangnat ländtäcke med Krafft eller liknande bara för att man behövde ett och det var billigt. Jag kände en tjej som köpte två svindyra Agria Shabrak att ha på tävling, var inte sponsrad eller något, och vad värre är att hästen var försäkrad i Folksam...:smirk: Det tyckte jag var skitlöjligt, då hon lika gärna kunnat köpa ett helvitt shabrak betydligt billigare!

Ang att ha blågul utrustning kan det ibland vara snyggt. Tycker att de snabraken som visats i tråden som gårr i gul/blått har varit jättesnygga! Däremot att ha svenskaflaggan som brodyr el dyl. När man inte är Landslagsryttare känns helt fel!

Jag håller med ovanståeende. Man kan visst ha blå/gult just för att det är en fin kombination, men o börja spöka ut hästen med flaggor på schabrak så att det är uppenbart vad man vill efterlikna.. jaa, då börjar det väl kännas lite löjligt.

Tyacker först o främs att gult o blått är den absolut FULASTE färgkombinationen som finns (om man inte räknar rosa i alla former då :angel: ) och närmar mig aldrig det av den anledningen :smirk: Dock marinblått och guld eller marinblått till en isabell (:p )går att stå ut med, men det räknas väl inte riktigt... Annars reagerar jag inte annat än "fult" när jag ser nån med blå-gult :devil:
Man annars håller jag totalt med, varför betala för att göra reklam :confused:

Vanity skrev:

Patriotiskt? Är det något negativt med att vara patriotisk (nu talar jag om blå/gul utrustning, inte utrustning med sverigebrodyr på t ex)

Jag köpte mitt Krafft-ridtäcke för att jag inte hittat något annat i så tunn, fin ylle! Det är helt underbart och passar bäst på höst/vår.
Schabraket fick man pangpris på när man köpte ridtäcket och då betalade pappa allt så what the hell tänkte jag ungefär.
Använder dock inte sådant på tävling, bara hemma.

inte snobbigt med de svenska färgerna,bara patetiskt med de som rider med sverigeschabraket utan va med i lndslaget osv....
men men blir de nöjda av ha det så ska jag inte säga något

Hej,

Tycker det är fint me blå/gult.
Vet nån vad man kan få tag på dessa prylar???

Tycker det är helt okej, till viss del iof. Marin blått och gult är väl mer vad jag skulle tänka mig ha. Men just den ljusa blå färgen ser jag mer som "landslags färg" och skulle nog inte ha det om jag inte var med i landslaget.

Vad tycker ni om ett vitt dressyrschabrak med klarblå/gulkant och klarblå brodyr? Jag tycker det är snyggt :) (rider med ett sånt själv)

emelit skrev:
Patriotiskt? Är det något negativt med att vara patriotisk (nu talar jag om blå/gul utrustning, inte utrustning med sverigebrodyr på t ex)

Har jag påståt det kanske?

Vanity skrev:

Om man sätter in desperat och patriotisk i samma mening tar jag det som negativt menat.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
572
Senast: Ramona
·
R
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 359
Senast: Raderad medlem 147980
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 359
Senast: tomte
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 396
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka