YorkWann
Trådstartare
Ibland känner jag mig som världen mest otursförfölja och sämsta hundägare.
Min hund har på tre år;
Kapat tassen/benet mitt i tu. (bokstavligt talat alltså, man kunde "öppna" och se själva benet)
Vi har blivit påkörda.
Han har blivit påkörd av en cykel.
Han har fastnat med svansen mellan ekrarna på cyklen.
Fått en pinne in i sidan som nästan tog lungan.
Haft/fått diskbråck.
Komplikationer vid en kastrering/buköppning.
Och nu då, var ute en 40 min runda, kommer in, han är halt, efter en halvtimma, blockhalt. ringer vet som säger att jag ska avvakta, men efter en timme till vill Kimi varken äta elelr dricka utan bara sova. Vilket INTE är likt honom.
Åker in akut, till sist konstateras spricka i bogbladet och inflammation i bogleden, samt en sträckning vid hasen. Han får sprutor, jag får massa recept och here we go again med LUGNA koppelpromenader i 4-8 veckor, och ingen rörelse alls de närmsta tre dagarna.... 
Enligt veterinär är det ren otur! Det finns/fanns inget jag kunde gjort för att förhindra något av detta i stort sett. ( Tassen gick itu mitt ute i skogen där någon antagligen slängt glas eller metall, haltheten idag berodde antagligen på sned landning, tvär landning där han stötte in/mot något..)
Men, men. bättre att veta vad som är felet...
(tur man har försäkring! Började räkna vad jag lagt ner i pengar på den hunden sen jag fick honom, när jag var uppe i 100 000 ca slutade jag räkna...
)
Suck!
Min hund har på tre år;
Kapat tassen/benet mitt i tu. (bokstavligt talat alltså, man kunde "öppna" och se själva benet)
Vi har blivit påkörda.
Han har blivit påkörd av en cykel.
Han har fastnat med svansen mellan ekrarna på cyklen.
Fått en pinne in i sidan som nästan tog lungan.
Haft/fått diskbråck.
Komplikationer vid en kastrering/buköppning.
Och nu då, var ute en 40 min runda, kommer in, han är halt, efter en halvtimma, blockhalt. ringer vet som säger att jag ska avvakta, men efter en timme till vill Kimi varken äta elelr dricka utan bara sova. Vilket INTE är likt honom.
Enligt veterinär är det ren otur! Det finns/fanns inget jag kunde gjort för att förhindra något av detta i stort sett. ( Tassen gick itu mitt ute i skogen där någon antagligen slängt glas eller metall, haltheten idag berodde antagligen på sned landning, tvär landning där han stötte in/mot något..)
Men, men. bättre att veta vad som är felet...
(tur man har försäkring! Började räkna vad jag lagt ner i pengar på den hunden sen jag fick honom, när jag var uppe i 100 000 ca slutade jag räkna...
Suck!