Bukefalos 28 år!

Blåa microvågsugnar - Ett internationellt problem

Den blå mikrovågsugnen har en analog släkting:
11417368_1013252018698970_24187469_n.jpg

Planteringsbord från Dollarstore :laugh:
 
Gissar vilt här nu, men kanske pga att det ändå är rätt vanligt med färgblindhet gällande rött/grönt - så det skulle bli otydligare för en relativt stor massa?
Det det yttrar sig i svårigheter att skilja mellan färgerna, inte att de blir vita. :D
 
Jag tänker att blått känns fabriksnytt och fräscht medan grönt och orange ser ut att komma direkt från typ 70-talet.
Då kunde man i vart fall välja mellan grönt, brunt, gulorange och mörkvinröd
Ska alla behöva ha enbart blått i sina kök om man vill färgmatcha idag?
I valfrihetens tid borde man kunna beställa den färg på plasten man vill ha och inte behöva måla om köket.
 
Då kunde man i vart fall välja mellan grönt, brunt, gulorange och mörkvinröd
Ska alla behöva ha enbart blått i sina kök om man vill färgmatcha idag?
I valfrihetens tid borde man kunna beställa den färg på plasten man vill ha och inte behöva måla om köket.
:rofl: :rofl: :rofl:
 
På tal om saker vi minns från Buke så har jag för mig att det fanns en användare ett tag som sa typ "gå och bajsa" om någon skrev något hon inte gillade.. .:angel:
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Det det yttrar sig i svårigheter att skilja mellan färgerna, inte att de blir vita. :D

En färgblind professor på min institution på sent 80-tidigt 90-tal skickade av misstag ut rosa (ganska kraftigt rosa) kallelser till möte eftersom han inte såg skillnad på rosa och vitt papper. Längesen och han tyckte att det var mycket pinsamt att det just var rosa, det kunde ju inte en man i hans position befatta sig med...
 

Liknande trådar

Tjatter Äntligen är det dags att börja öppna alla våra adventskalendrar! :bump: Spänningen är olidlig, blir det en till IKEA-kalender hemma hos...
36 37 38
Svar
754
· Visningar
34 722
Senast: Hajfisk
·
Övr. Hund Grans Naturbruksgymnasium i Öjebyn har stora problem med råttor. De är i kattstorlek. Skolan har provat både gift och fällor, inget...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 651
Senast: Rosett
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 523
Skola & Jobb Jag söker efter tips på hur jag ska hantera ett gigantiskt problem i relation till mitt jobbsökande. För en tid sedan vad jag...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 502
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp