Black friday

Var det i USA? :D
Nu när jag handlat så har det inte varit någon kö. Har visserligen varit i butikerna på vardagar när folk normalt sett jobbar, men det har verkligen varit att bara gå in i butik, titta sig omkring, ta rätt grej, gå till kassan, gå ut. Ofta har jag varit helt ensam kund i butiken.

Det var pa den tiden nar Black Friday var pa en ... Fredag :p Fredagen efter Thanksgiving (som alltid infaller pa sista Torsdagen i November) ar Black Friday och fore internet handel var det helt brutalt att ga ut och handla da.
Dessutom ar det ofte till och med mer nedsatt om man gar ut och handlar i mellandagarna. :)
 
Det var pa den tiden nar Black Friday var pa en ... Fredag :p Fredagen efter Thanksgiving (som alltid infaller pa sista Torsdagen i November) ar Black Friday och fore internet handel var det helt brutalt att ga ut och handla da.
Dessutom ar det ofte till och med mer nedsatt om man gar ut och handlar i mellandagarna. :)
Nu "tjuvstartar" ju dessutom black Friday så att det hela pågår i 10 dagar eller så... Jag har svårt att se skillnaden på black Friday och vilken annan rea som helst. Att butiker regelbundet rear ut saker är ju knappast ovanligt.

Vill man ha bra priser verkar det fortfarande vara bäst taktik att köpa vinterkläder på våren och sandaler strax innan snön faller. Jag gillar att köpa "förra säsongens produkt" till bra pris när det går.
 
Jag ska passa på att svänga inom Dogmans rea och köpa lite nya tuggben till hunden. Hon behöver en ny påse foder också, men det är inte på rea. Kanske passar på att köpa ett nytt koppel, hon har tuggat en del på det hon har nu så det ser lite skrufsigt ut.
 
Julklappsshoppat i stora staden med mamma. Vi hade dessutom varsitt ärende att utföra. Av 10 inköp är 1 julklapp gjord till ordinarie pris, övriga 15-30% på köpet. Många butiker som körde % på ordinarie pris på hela köpet så då känns det ju ändå vettigt.

Lunch och receptuthämtning på apotek utan rea så klart men det var ju väntat.:D
 
Jag trotsade "Black Friday" stampeln och gjorde en snabb svang till Walmart (vad gor man inte for att fixa barnbarnen's kalendrar) Det var ganska mycket folk, men inte mer an en vanlig Fredag eftermiddag. Det ar inte som nar de salde ut 100 av de dyraste och basta TV apparaterna for ... typ... 500.kr sa folk koade innan de oppnade vid 5-6 pa morgonen. Black Friday ar inte alls vad det brukade vara. Tack och lov!
 
Jag köpte en ny baddräkt igår, en Speedo för 156 kr. Min gamla började bli problematisk att simma i så den var inget impulsköp. Det blev även en ny eltandborste då den gamla är lite nyckfull. Borde köpa ny vattenkokare då min hänger på sluttampen men enda spontanshoppingen var 6 glas på Indiska.

Jag hade redan köpt fyra för några dagar sedan, sen sänkte de priset med 30% så då lämnade jag tillbaka dem och köpte sex st till nedsatt pris. 😇
 
Borde köpa ny vattenkokare då min hänger på sluttampen men enda spontanshoppingen var 6 glas på Indiska.
Vattenkokare behövs här också, för modellen på den här hemma är så usel att det är snudd på omöjligt(!) att hälla upp vattnet utan att det kommer vatten precis överallt på bänken :banghead: Fullständig konstruktionsmiss, men det är svårt att veta vad som är bra att köpa, så jag fortsätter med den tills jag orkar ta itu med att undersöka vattenkokarmarknaden :cautious:
 
Jag ska köpa ny almanacka för 2022, i vanliga fall använder jag rabattkoden i slutet av årets som är 10%, nu har de dock 15% och upp till 70% på tillbehör. :up:
Får se om det blir något annat om jag hittar till bra pris.
 
Vi köpte en soffa förra helgen, dock inte pga nån black week utan för att vi tittat på den i ett par månader och snart är klara med rummet den ska stå i. Vi fick dock sk "prisgaranti" inför black friday där vi kunde ringa ett nummer och om priset sänkts skulle vi få den för det priset. Vi tjänade otroliga 45:- på det :p

Vi har också tittat en del på badrumsinredning. Här ett foto på en prislapp på ett badkar vi kollade på i affär i september, i nästa inlägg en skärmdump från hemsidans black fridaypris... :idea::down:
 

Bifogade filer

  • IMG_20211127_152013.jpg
    IMG_20211127_152013.jpg
    38,7 KB · Visningar: 33
Jag har köpt 2 nya adventsljusstakar som går på batteri(äntligen hittat!), adventsstjärna samt så passade vi på att köpa de flesta julklapparna under denna veckan med rea.

Men så skönt att inte ha häst längre och lätt fastna i alla dessa reor på hästssaker. :)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Reklamen för black week/friday väller in. På mail, på sociala medier, på tv osv. Jag blir bara trött. Jag fattar om man passar på att...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 859
Senast: Red_Chili
·
Kultur Någon mer som ska dit? Jag visste redan att Avantasia var klar och nu släppte de att Beast in black också kommer 🤯 Så nu blir det att...
Svar
7
· Visningar
557
Senast: Lyan
·
Kläder & Bli fin Tänkte kolla runt lite på kläder idag på black Friday. Jag gillar Desigual väldigt mycket med deras färgstarka kläder med blommor och...
Svar
2
· Visningar
665
Trädgård & Växter Oklart om det här borde klassas som "trädgård" eller som "matlagning", men; är det någon som testat att odla svamp med någon form av...
Svar
16
· Visningar
1 015
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp