Blacksmithfarms Buke-Bokcirkel

Oj, jag har också försummat den här tråden. Har läst halva Pratchett men råkade sedan glömma bort den när ett antal andra böcker kom emellan. Ska ta tag i den igen!

I vilket fall så gillar jag den skarpt! Jag har ju läst första sidorna tidigare och upplevt den som småseg, men nu förstår jag inte alls hur jag tänkte då, den är lika bra som Pratchetts övriga böcker. Det jag saknar lite grann är den röda tråden i storyn; känns som om de två första delarna inte riktigt har mer än huvudpersonerna som håller dem samman. Men det kanske kommer.

Parodin på "gudarnas spelpjäser" var ju bara BÄST, det måste vara ett av fantasyvärldens mest söndertjatade uttryck :love:.

En annan sak som gör mig lite besviken än så länge är att Döden är så omänsklig. Senare i serien är han min favoritkaraktär, men just nu känns han lite för stereotypt Döden-aktig och inte alls så smart gestaltad som han blir senare. Fast jag kanske bara är kinkig? :p
 
Jag läser och läser. Så det har tråden iaf lyckats med, få igång mitt läsande igen! :love: Just nu är det Freja på Storytel och Britt-Marie var här i pappersform :love:

Hojta till när någon vill läsa något annat än fantasy ;) så hänger jag på!
 
Tassar med lite här... Just nu har all min lästid gått åt till att analysera Anne på Grönkulla, Pippi långstrump, Lars Molin/Lasse-Maja, rapporter om Lasse-Maja osv... Eller jag var tvungen att bryta av med lite Ove för att får rätsida på hjärnan igen... Och så väntar jag på att mamma ska leverera min födelsedagspresent, Britt-Marie var här med autograf och en bild! :D Mamma som inte riktigt har fattat hans storhet ringde och talade om att hon faktiskt hade stått i en jättelång kö länge och när hon väl kom fram så visade han sig vara lite knäpp för han ritade bilder i alla böcker... Tack och lov var min kommentar... :angel::D
 
@Snurrfian har jag sagt att han vet vem jag är? Och att han nämnde mig på bloggen??? Det är stort!!!

Till tråden så läser jag. Men ingen av böckerna som är på gång just nu.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp