Blacksmithfarms Buke-Bokcirkel

Hur går det för alla med Pratchett? Jag har kollat upp den och det finns fyra delar i boken. Del ett till i helgen, hur ser det ut för folk? :)
 
Jag fortsätter med mitt Storytel tills någon annan vill läsa någon av böckerna som är listade :p Just nu valde jag efter uppläsare och fastnade då för Läsarna i Broken Wheel rekommenderar och är än så länge riktigt nöjd med mitt val! :)
 
@Vira @Blacksmithfarm @Monstermom Hur går det för er med The Colour of Magic? :) Jag läste del ett och lite av del två igår. :o Är fast!

Samma för mig som för @Da Killa , ingen bok (än...?), heller ingen bil - min varnar för oljenivån, pappas är enormt sönder, och mammas blev stulen av pappa för älgjakten... Så sitter här tills både tid och bil finns tillgänglig att inspektera Stora Biblioteket. (Lilla Biblioteket - där jag röstade igår :banana: - har inte så mycket... böcker...)

Men vi ska kaaaaanske till stan idag. När pappa kommit hem... Vilket har sagts varje dag sen i fredags! Men kanske idag ändå...
 
Samma för mig som för @Da Killa , ingen bok (än...?), heller ingen bil - min varnar för oljenivån, pappas är enormt sönder, och mammas blev stulen av pappa för älgjakten... Så sitter här tills både tid och bil finns tillgänglig att inspektera Stora Biblioteket. (Lilla Biblioteket - där jag röstade igår :banana: - har inte så mycket... böcker...)

Men vi ska kaaaaanske till stan idag. När pappa kommit hem... Vilket har sagts varje dag sen i fredags! Men kanske idag ändå...

Åååååk dit! Den är rätt lättläst, så du lär ha läst tom del ett om du bara får boken i veckan. :)
 
Åååååk dit! Den är rätt lättläst, så du lär ha läst tom del ett om du bara får boken i veckan. :)

Jodå, får jag som jag vill så åker vi idag - svårigheten är att just få som jag vill... Om inte annat vill jag ju köpa olja till min bil så jag kan få bestämma mer själv! :arghh:
Känner mig som 14 år igen varje gång jag är här, helt omöjligt att resonera med mina föräldrar. :rofl:

Men det ska gå! Förr eller senare... :cautious:
 
Jodå, får jag som jag vill så åker vi idag - svårigheten är att just få som jag vill... Om inte annat vill jag ju köpa olja till min bil så jag kan få bestämma mer själv! :arghh:
Känner mig som 14 år igen varje gång jag är här, helt omöjligt att resonera med mina föräldrar. :rofl:

Men det ska gå! Förr eller senare... :cautious:

Men kan inte du ta bilen och åka om de inte vill då? Eller har de sån där försäkring att man måste vara över 24 för att få köra den? :angel:

Huh eller va, du menar att du inte ÄR 14? :confused: ;)
 
Men kan inte du ta bilen och åka om de inte vill då? Eller har de sån där försäkring att man måste vara över 24 för att få köra den? :angel:

Huh eller va, du menar att du inte ÄR 14? :confused: ;)

Åhnej! Har jag avslöjat mig! :nailbiting: :banghead:
Das probleeeem ist wir hätte nur ein funktionerten auto für drei wochsnen, der statt ist fünftzich kilometern wäck, und wir hast vier deutches gästen - und ich sprecht die bästen deutch... :up:

(Übersätzung: Problemet är att vi bara har en fungerande bil för tre vuxna, stan är fem mil bort, och vi har fyra tyska gäster - och jag pratar bäst tyska... Vilket som synes knappt är tyska alls! :rofl: Mao, bilen är det slagsmål om (och försök att resonera om att om jag får köra och köpa olja till min bil så har vi, taadaa, två bilar kan de inte höra - jag är ju bara fjorton år...), och så fort jag inte är i rummet får mamma panik (hon kan två ord på tyska, och ett av dem är "hej"... :D) och pappa försöker dra en fräck historia på tyska som är sämre än min, medan gästerna förtvivlat försöker mima fram "ursäkta, men jag hittar inte tandkrämen, har Frun kanske städat bland våra saker igen...". Så ja, det är lite svårt att trassla sig loss. :crazy:
 
Hahaha! Men då MÅSTE ni ju åka och fixa olja till bilfan, ÄVEN fast fjortonåringen kommer med förslaget! :D Och tyskarna kan ingen engelska då gissar jag? :p Hahah, varför bor inte dina föräldrar i ett BB-hus, det hade varit sjukt underhållande! :D Men jag förstår att det kanske inte är lika underhållande på riktigt. :angel: :D
 
Jaha, hur går det för er? Det är helg(-ish), och jag är klar med del ett, och har tom lyckats hålla mig från nästan hela resten. :p Är ni redo att diskutera? :)
 
@Monstermom Så då parkerar dom sig hos några som inte kan tyska? Och dom kan inte engelska? :p
Das stimmt! :up:
Fast en av dem är faktiskt schweizare, så han kan franska också... Det läste jag i alla fall fem-sex år av i skolan, men min tyska (som är 100% hoppsantyska, har aldrig läst en minut tyska :up:) är helt klart överlägsen mina stapplande försök på franska. Strålande. Hyfsade betyg hade jag också! :laugh:

Så vitt jag vet har vi ingen annan i laget som pratar tyska heller - i alla fall inte som erkänner det. Då får de ju tyskar i huset! :angel:
 
Jag tycker gott ni kan fortsätta nu, så att nästa bok i listan kan komma upp och förhoppningsvis står jag med på den :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp