Blacksmithfarms Buke-Bokcirkel

@Snurrfian
Jag tycker att drömbokhandel behöver ungefär halva boken för att komma igång och bli intressant :)

Annars kan jag rekommendera Den trettonde historien för det är en helt fantastisk bok :love: Fyren mellan haven är också en himla fin bok, så det är även det ett tips från mig :)

Alltså det är inte schysst att tipsa om sådana där böcker :rage: Jag har faktiskt annat att göra än fastna två timmar i en helt fantastisk bok! :love:
 
Jag är också på The Colour of Magic! Den har legat oläst hemma i över ett år nu, så det är verkligen dags. Lite dåligt tajmat bara att jag precis har fått ett bokpaket från Adlibris med några böcker som jag absolut vill börja med på en gång, men det ska väl gå att läsa parallellt.

Vad kör vi för första deadline? :)
 
Den trettonde historien! Drömbokhandeln blev bättre men jag fick anstränga mig för att läsa ut den... ;)

Jag förstå vad du menar med deömbokhabdeln, men visst blev den väl bättre mot slutet? :)

Och vad kul att du gillade Den trettonde historien! :love: jag älskade den så det hade varåt tråkigt om du hade hatat den ;)
 
Hur länge ska du vara i obygden egentligen?! :eek:

Vette fanken. Skulle redan åkt hem! Blir väl kvar här... :cautious:
(Jag är hos mina föräldrar, de är en bra bit norr om 'pensionär' och har samlat på sig "du måste hjälpa med det här också"-saker sen sist jag var upp. Svårt att säga "nä, får ni fixa själva gammskruttar! :rage:" ... Så jag sitter här i skogen och pysslar med svåra saker som att byta glödlampor, skjutsa till läkare, osv. :cool:)
 
Waaah! Inte läsa Pratchett utan mig! :arghh: :rage:

Kan inte nu. Men det kommer väl fler böcker. :(
Om inte annat kan jag diskutera låååångt efter er andra, när jag väl kommit åter till civilisationen. :angel: :D

Fast du, eftersom du surfar här har du väl en smartphone? Vill du ha steg-för-steg-anvisningar för hur du fixar ner boken till telefonen? :D
 
Ja, vad kör vi för DL? Jag har läst lite i den redan men min book slump kom i vägen....


Det var för övrigt den boken som jag började läsa och sedan när jag funderade på den inte kunde komma på om det var en bok eller skruvad dröm. :p
 
Vette fanken. Skulle redan åkt hem! Blir väl kvar här... :cautious:
(Jag är hos mina föräldrar, de är en bra bit norr om 'pensionär' och har samlat på sig "du måste hjälpa med det här också"-saker sen sist jag var upp. Svårt att säga "nä, får ni fixa själva gammskruttar! :rage:" ... Så jag sitter här i skogen och pysslar med svåra saker som att byta glödlampor, skjutsa till läkare, osv. :cool:)

Typiskt bra att ha ett snällt barn som fixar allt sånt svårt ;)

Men du, ni har väl bibliotek i obygden? :D
 
Ja, vad kör vi för DL? Jag har läst lite i den redan men min book slump kom i vägen....


Det var för övrigt den boken som jag började läsa och sedan när jag funderade på den inte kunde komma på om det var en bok eller skruvad dröm. :p

Alltså, jag har ju inte boken så jag behöver ta mig till biblioteket innan jag kan vara med på läsningen. Så jag siktar på att fixa det på måndag eller tisdag nästa vecka :) Sen funkar vad som för min del.
 
Alltså, jag har ju inte boken så jag behöver ta mig till biblioteket innan jag kan vara med på läsningen. Så jag siktar på att fixa det på måndag eller tisdag nästa vecka :) Sen funkar vad som för min del.

Ok, sätta något till nästa helg kanske? :) Hur långt läser ni på några dagar? :)
 
Fast du, eftersom du surfar här har du väl en smartphone? Vill du ha steg-för-steg-anvisningar för hur du fixar ner boken till telefonen? :D

*fnys*
Du jag har faktiskt nåt slags bokläsarprogram - förlåt, "app" - på fånen, det var nog det första jag skaffade. Dock behöver jag antingen en ny telefon eller nya ögon, för det är lögn i helvete att kunna läsa något på den där yttiga skärmen. :rage:

Det var för övrigt den boken som jag började läsa och sedan när jag funderade på den inte kunde komma på om det var en bok eller skruvad dröm. :p

Haha, åååh, jag önskar jag drömde Pratchett-drömmar! :laugh:

Typiskt bra att ha ett snällt barn som fixar allt sånt svårt ;)

Men du, ni har väl bibliotek i obygden? :D

Mjaaa-eeee, det finns ett (stort! :love:) fem mil bort. Ska eventuellt in till den stan om nån/några dagar, kan kanske kolla då... Fast jag kommer ju inte kunna vara med och diskutera hur som helst heller! :arghh:

(Jag måste ju nämligen skriva en hel livsranson av ord i varje inlägg, annars går jag sönder...)

Får se om jag lyckas hänga med på nåt hörn, kanske, eventuellt, högst osannolikt, ändå. :D
 
Jag läser vidare med storytel. Har just nu fastnat för biografier typ. Började med Niceville (ville knappt sluta lyssna och kände mig alldeles tom när den var slut) och har nu gått vidare till Det ska bli ett sant nöje att döda dig, och är lika hooked nu! Funderar på Rövardotter sen, om jag orkar. Annars blir det nog något annat från listan (om jag hittar boken på ST) eller så funderar jag på Dödssynden :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp