*Blandras*

1. Varför köpte du en blandras?
Tycker de är minst lika fina, och nä'stan bättre än renrasiga.

2. Av vem köpte du den? (Blanrasuppfödare/kompis-bekant/Något annat)
Uppfödare ute på landet.

3. Hur kom din blandis till? (Avel/"olycka")
Avel antar jag?

4. Vad betalade du för den?
2500

5. Är den chippad/öronmärkt, registerad hos jordbruksverket?
Snart chippad.

6. När du köpte din hund var den besiktad/vaccinerad/märkt?
Nej, inget av det.

7. Är din hund AD/HD kollad,ögonlyst eller något annat?
Nej

8. Är din hund försäkrad?
Kommer vara efter chippningen, Folksam

9. Är din hund avmaskad, vaccinerad ?
Avmaskad, och snart vacc.

10. Vad har du din hund till?(Sällskap/Lydnad/Agility eller något annat)
Sällskap, träning.

11. Vad är det för raser i din hund?
Labrador och kelpie

12. Har den varit sjuk någon gång, och vad var den för sjuk?
Han är bara snart 9 veckor, så än har han varit kärnfrisk.

My
 
På den bilden där din Löwchen var med trodde jag det där var en border collie :)

Jag känner en hund som är nästan samma korsning. Schäfer/labrador/bordercollie/rottweiler. Han ser mer ut som en läskig tibetansk mastiff :p
 
Har egentligen en renrasig dobermann men han är oreggad..

1. Var egentligen ute efter en reggad dobermann och åkte till värmland för att titta på en tik. men när jag kom dit så såg jag min stackars Conny. sönderbiten av andra hundar, stressad och oreggad... :( Han var allt jag inte ville ha men jag köpte honom av ren sympati.

2. En som föder upp dobermann och amstaff. Ej nåot vidare seriös :crazy:

3. Olycka kan man kalla det. Det jag har fått höra är att mamman redan hade fått för många kullar så denna kull fick födas svart och ej reggas..

4. 3500 kr

5. reggad hos agria, märkt i örat.

6. den var besiktad med falsk veterinärintyg.. sedan var han märkt och vaccinerad.

7. står att han är ögonlyst men har ej fått papper på det..

8. ja i agria

9. jepp!

10. Sällskap och lättare träning än så länge. Övar mycket spår och budföring som han tycker är skoj.

11. Dobermann

12. Oja... eksem, öroninflammation och feber till och från. Håller på att utredas.
Ett billigt köp slutade i galet dyra veterinärräkningar...
 
1. Varför köpte du en blandras?
För att jag tyckte lite synd om den ensamma och övergivna valpen som var alldeles ensam i en låda utan syskon och mamma.
2. Av vem köpte du den? (Blanrasuppfödare/kompis-bekant/Något annat)
Något annat som är väldigt oseriöst
3. Hur kom din blandis till? (Avel/"olycka")
Kull 1 (bappens kull) var en olycka, dom övriga var "planerade" (det finns minst två kullar till)
4. Vad betalade du för den?
1000:-
5. Är den chippad/öronmärkt, registerad hos jordbruksverket?
Japp
6. När du köpte din hund var den besiktad/vaccinerad/märkt?
Nej
7. Är din hund AD/HD kollad,ögonlyst eller något annat?
Nej
8. Är din hund försäkrad?
Självklart
9. Är din hund avmaskad, vaccinerad ?
Japp
10. Vad har du din hund till?(Sällskap/Lydnad/Agility eller något annat)
Sällskap/lite vall/lite sök
11. Vad är det för raser i din hund?
50% kelpie, 50% busfrö :)
12. Har den varit sjuk någon gång, och vad var den för sjuk?
Sjuk har han väl bara varit en gång och då hade han fått knölar på ett ben som han tuggade på tills att dom blödde. Detta var när han var ca 10-12 månader.
Sen har han fått åka till veterinären för bettskada i kinden(mars) och för att han fastnade och rev upp ett stort sår på bakbenet som vet. fick dränera och sy. (maj)
 
Hej svej! Kul att se att någon annan här har en kelpie-blandis oxå! Hur gammal är han? Hur är han i temperamentet?

Har en kelpie/labbe, bara 8 veckor än, inte mkt temperament ännu...
 
Han fyllde tre i maj. Han är energisk, vaken och glad. Leksjuk :) och vill vara med där det händer något. Mysig kille men han var en :devil: som unghund. ( trots.trots.trots var hans ordspråk.
Men han måste aktiveras varje dag annars är det nästan så att han klättrar på väggarna (eller äter upp katterna) och det är klart, han är ju av en arbetsras :)
 
1. Varför köpte du en blandras? Fick henne av pappa -94
2. Av vem köpte du den? (Blanrasuppfödare/kompis-bekant/Något annat)Samma som ovan
3. Hur kom din blandis till? (Avel/"olycka")Det var en planerad parning
4. Vad betalade du för den?Inget
5. Är den chippad/öronmärkt, registerad hos jordbruksverket?öronmärkt och registrerad
6. När du köpte din hund var den besiktad/vaccinerad/märkt?Vaccinerad och besiktigad
7. Är din hund AD/HD kollad,ögonlyst eller något annat?nej
8. Är din hund försäkrad?ja
9. Är din hund avmaskad, vaccinerad ?ja
10. Vad har du din hund till?(Sällskap/Lydnad/Agility eller något annat)s'llskap
11. Vad är det för raser i din hund?Ca 13 st(skriver alla l'ngst ner)
12. Har den varit sjuk någon gång, och vad var den för sjuk?har haft livmodersinflamation en g[ng,tog ej bort den eftersom hon reagerar v'ldigt negativt p[ s;vning

Raserna.Sch'fer,collie,j'mthund,gr[hund,chowchow,tervueren,bernersennen,vorsteh,boxer,siberianhusky,gr;nlandshund,alaskan malamute,borzoi.
Orsaken till att jag vet alla raser 'r att min far har varit blandras uppf;dare sen jag var liten,men som tur 'r har han kommit p[ b'ttre tankar nu...
 
Oj lite liknande raser som jag har i min. Hennes pappa är det 11 raser i . Vart kommer du ifrån ?
 
1. Varför köpte du en blandras? Omplacering från en bekant som tyckte hon blev jobbig och tänkte skänka bort henne till vem som helst
2. Av vem köpte du den? (Blanrasuppfödare/kompis-bekant/Något annat) Bekant (se ovan)
3. Hur kom din blandis till? (Avel/"olycka") Troligtvis planerad parning, men jag är inte säker eftersom jag aldrig träffat hennes uppfödare
4. Vad betalade du för den? 500:-
5. Är den chippad/öronmärkt, registerad hos jordbruksverket? Ja (hos SKK då, eftersom det inte fanns något registreringstvång då)
6. När du köpte din hund var den besiktad/vaccinerad/märkt? Nej
7. Är din hund AD/HD kollad,ögonlyst eller något annat? Nej
8. Är din hund försäkrad? Ja
9. Är din hund avmaskad, vaccinerad ? Ja
10. Vad har du din hund till?(Sällskap/Lydnad/Agility eller något annat) Sällskap
11. Vad är det för raser i din hund? Många, bla BC och varghund
12. Har den varit sjuk någon gång, och vad var den för sjuk?
Hon är tyvärr död sedan två år, kraftiga pålagringar i armbågarna, plus en ryggradsdefekt. Hon blev fem år
 
Har haft fler så jag tar hannen oxå..

1. Varför köpte du en blandras? Omplacering han skulle avlivas igentligen på fredagen vi hämtade honom på torsdagen samma vecka .Jag har ett svagt öga för hundar som inte har det bra..
2. Av vem köpte du den? (Blanrasuppfödare/kompis-bekant/Något annat) Från en oragisation som placerar om hundar
3. Hur kom din blandis till? (Avel/"olycka") Ingen aning."olycka" gillar inte det begreppet dock
4. Vad betalade du för den? symbolisk summa på 1 kr..för han inte var värdelös
5. Är den chippad/öronmärkt, registerad hos jordbruksverket? blev det när vi tog över honom
6. När du köpte din hund var den besiktad/vaccinerad/märkt? nej
7. Är din hund AD/HD kollad,ögonlyst eller något annat? AD/HD ja senare
8. Är din hund försäkrad? blev det när vi tog över
9. Är din hund avmaskad, vaccinerad ? Ja han blev det då vi tog över
10. Vad har du din hund till?(Sällskap/Lydnad/Agility eller något annat) sällskap och bruks
11. Vad är det för raser i din hund? Labrador/setter/howavart/schäfer
12. Har den varit sjuk någon gång, och vad var den för sjuk? Han blev bara 3 år pga missblildningar i urinvägar och tarmvävnad och problem med urinlekage mm

Oj många frågor blev det hoppas att ni orkar svara och är ärliga? självklart ärlig

Tar gammla tiken oxå..

1. Varför köpte du en blandras? Även detta en omlacering
2. Av vem köpte du den? (Blanrasuppfödare/kompis-bekant/Något annat) Via annons om omplacering
3. Hur kom din blandis till? (Avel/"olycka") ?
4. Vad betalade du för den? 2000
5. Är den chippad/öronmärkt, registerad hos jordbruksverket? Ja
6. När du köpte din hund var den besiktad/vaccinerad/märkt? Ja
7. Är din hund AD/HD kollad,ögonlyst eller något annat? Ögonlyst ja
8. Är din hund försäkrad? Ja
9. Är din hund avmaskad, vaccinerad ? Ja
10. Vad har du din hund till?(Sällskap/Lydnad/Agility eller något annat) sällskap / lydnad/Agility
11. Vad är det för raser i din hund? labrador/Någon typ av spets
12. Har den varit sjuk någon gång, och vad var den för sjuk? Cancer/ögon deffekt/ höft problem dålig munstatus/Har behanddlats av vet för allt åvanstående .Ovanstående tog henne till slut.avlivades våren 2004

Oj många frågor blev det hoppas att ni orkar svara och är ärliga?
Självklart

Ozzy &Tessan
 
Hehehe, så blr han nog oxå, kanske lite slöare med tanke på labradoren, men vissa labbar är ju livliga utav...H*****e...

Vad är din hund mer än kelpie?
 
1. Varför köpte du en blandras?
Svar: För att jag ville ha en hund, men har inte råd med en valp för 10 000. Minst lika trevligt med en blandrashund! :)

2. Av vem köpte du den? (Blanrasuppfödare/kompis-bekant/Något annat)
Svar: Ett hundpensionat (Djurens Vänner)

3. Hur kom din blandis till? (Avel/"olycka")
Svar: Olycka antagligen.

4. Vad betalade du för den?
Svar: 1500:- (chipmärkning, vaccin, veterinär, foder)

5. Är den chippad/öronmärkt, registerad hos jordbruksverket?
Svar: Ja

6. När du köpte din hund var den besiktad/vaccinerad/märkt?
Svar: Allting var klart.

7. Är din hund AD/HD kollad,ögonlyst eller något annat?
Svar: Nej. Men kollad för diabetes.

8. Är din hund försäkrad?
Svar: Vet. försäkrad i if.

9. Är din hund avmaskad, vaccinerad ?
Svar. Regelbundet avmaskad och vaccinerad.

10. Vad har du din hund till?(Sällskap/Lydnad/Agility eller något annat)
Svar: Sällskap, men det han älskar är att springa med när jag cyklar och dra sin egen vagn med ved i, stannar på kommando och väntar så snällt.

11. Vad är det för raser i din hund?
Svar: Tax/labdrador... Ser ut som en rottis, är i labbestorlek ungefär.

12. Har den varit sjuk någon gång, och vad var den för sjuk?
Svar: Nej, faktiskt inte. Någon liten utinvägsinfektion, men det gick över snabbt med medicin.

:banana:
 
1. Varför köpte du en blandras?
för att jag vill ha en lugnare arbetshund
2. Av vem köpte du den? (Blanrasuppfödare/kompis-bekant/Något annat) själv fött upp dom
3. Hur kom din blandis till? (Avel/"olycka") avel, mycket välplanerad
4. Vad betalade du för den? jag har betalat meriterna, samt friröngen på föräldradjuren så runt en 8000 kr
5. Är den chippad/öronmärkt, registerad hos jordbruksverket? ja den är både öronmärkt samt reggad hos jordbruksverket
6. När du köpte din hund var den besiktad/vaccinerad/märkt? alla våra valpar är avm,vacc,märkt,besiktade och dom säljes med kontrakt
7. Är din hund AD/HD kollad,ögonlyst eller något annat? ja både hunden och föräldrarna
8. Är din hund försäkrad? självklart!!!!
9. Är din hund avmaskad, vaccinerad ? ja
10. Vad har du din hund till?(Sällskap/Lydnad/Agility eller något annat) rena arbetshundar inom vallning
11. Vad är det för raser i din hund? 75% bordercollie och 25% beardedcollie
12. Har den varit sjuk någon gång, och vad var den för sjuk? nej, bara skadad
 

Liknande trådar

Hundträning Har funderat på en sak i många herrans år och tänkte höra om det jag kommit fram till är något som andra känner igen sig i. Jag tränar...
Svar
15
· Visningar
1 342
Senast: TinyWiny
·
Hundavel & Ras Jag har nu passat en staffe över några månader och intresset för rasen har väckts rejält. Ju mer jag umgås med honom ju mer nyfiken blir...
Svar
11
· Visningar
2 251
Senast: Pancakes
·
Övr. Hund Hej! Har läst här mycket men inte haft en egen användare, men nu tyckte jag att det var dags!! :D Jag har velat ha en hund nu i...
Svar
18
· Visningar
1 513
Senast: Lejonelle
·
Övr. Hund En bekant,NN, till mig köpte för en vecka sedan en fransk Bulldogg valp. Efter ett par dagar visade valpen tecken på ohälsa och NN tog...
2
Svar
21
· Visningar
5 184
Senast: Bewildered
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp