Blanka stövlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ConnyPonny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 2 385
Sv: Blanka stövlar

Herregud Immer :o
Har du oxå ett par Darmerstövlar
Mina är nog från 1974 tror jag, på den tiden fick man snällt åka över till fabriken i Solröd strand och de tog mått på både ben och fötter.
Sedan tillverkade de stövlarna och skickade dem till tullen i Helsingborg där man fick lösa ut dem.

Då var det komplicerat att köpa läderridstövlar...:D

Putsar med svart skokräm och polerar, polerar....
Smörjer in sulan med Fiskarsmorning för att göra den vattenavstötande, och alltid, alltid galoscher i stallet (boxen) ammoniaken fräter sönder lädret....dyrt

Senast ändrad av en moderator:

:D
Jag var också över i Solröd Strand och tog mått.
Den kvalitén på ridstövlar finns nog inte längre, tror jag.

Immer

Centaur skrev:
Smittar inte det av sig på en ljus sadel eller häst?

Jag gör som Immer men aldrig på insidan av stöveln, risken är att man skitar ner både vita schabraket och en del av sadeln, dessutom tycker jag att just skokräm "gnisslar" mot sadeln, jag smörjer insidan med lite läderfett.

jag brukar inför tävling smörja in stövlarna med svart skokräv tar sedan en vanlignylon strumpa o pustar o pustar kan lova att du kan spegla dej i lädret sedan helt otroligt! på hemma plan o träning smörjer jag bara på med vanligt putsmedel duger då. :)

Liknande trådar

Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
492
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 086
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 168
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Dalmatiner
  • Leverera valp vid 12 veckor?