Blåsa omkull :S

Malin_89

Trådstartare
min kompis ska köpa ett nytt släp och vi har ett Umesläp:love: hemma och jag sa att jag tycker det är bra:love:

men här är frågan... hon säger att när de har kollat runt lite så är det (enligt henne) många som säger att umevagnarna blåser av vägen och att man bara betalar för ett märke...

så nu undrar jag om det är någon som vet om detta har hänt:confused:

för jag prata med min mamma om detta och hon tror inte att det har hänt för hon har åkt i kraftig blåst och det har inte hänt något alls:confused:

Sv: Blåsa omkull :S

det är väl lika stor chans att ett annat märke blåser omkull om det blåser mycket.

Hm, varför skulle det blåsa av vägen?
Nu har vi inte varit ute i storm med släp, men en bekant till oss körde på E6 med sitt Westfalia mitt i stormen Gudrun, hade en ponny i släpet. Inte välte deras släp iaf. Och jag tror inte UME skulle vara ngt annorlunda i den frågan.

Ume är ett riktigt bra släp som ofta ligger i topp i testerna. De har jättebra vägstabilitet och är helt klart ett av de säkraste släpen på marknaden.

jag tror att din kompis är avundsjuk för att ni hardet finaste släpet på marknaden, dvs UME. De är bäst!:angel: De kanske inte har råd med ett Ume?

Senast ändrad av en moderator:

Jag har svårt att tro att UME skulle vara mer vindkänsligt än andra släp. UME brukar vad jag vet ligga bra till i jämförelser med andra släp. Sen är ju smaken som baken...

Man ska helt enkelt sluta lyssna på sina kompisar.

[Mååånga sånna trådar om "min kompis säger..." som visar sig vara riktiga påhitt].

Umesläpet är det bästa som går att få tag i, har då aldrig hört att dom på något sätt ska blåsa av vägen lättare än ett annat släp :crazy: Vi har kört med umesläp i 13 år och är mer än nöjda! Jag skulle aldrig köpa ett annat märke nu....

Om UME skulle vara så dåligt varför har typ 90% av alla travtränare det då?

Känner en som fick göra en väldig häftig undanmanöver med sitt UME så släpet gick upp på ett hjul, men det kom ner med rätt sida upp å hästen verkade inte ens ha märkt nått när dom stannade strax efteråt å kollade till den.

Ju större släp = desto större vindomfång. Ume blåser inte av vägen lättare än andra släp. Blåser man av vägen när man kör med släp har man antagligen kört för fort.

Varför skulle dom göra det lättare än andra släp!:confused:

Vi har haft vårat UME släp i snart ett år och det har aldrig blåst av vägen...!:p

jag tror att din kompis är avundsjuk för att ni hardet finaste släpet på marknaden, dvs UME. De är bäst!:angel: De kanske inte har råd med ett Ume?

De tror jag att det har men så fort man nämner nåt om UME så säger hon att folk bara betalar för ett märke men det tycker inte jag vi skaffade vårt första UME -91(då UMEÅ) och vi vill inte byta till nåt annat :love: men då kom hon på att man kan åka till Tyskland och köpa ett glasfibersläp där men det tror jag blir dyrare än att köpa ett UME-släp :confused:

jaja nu orkar jag inte prata med henne nå mer om det för då kommer väl hon på nå mer lögner om UME...

Vill passa på att tacka för alla svar:bow: :bow: ville veta om hon hade nå fakta för det hon sa.:p

Man ska helt enkelt sluta lyssna på sina kompisar.

[Mååånga sånna trådar om "min kompis säger..." som visar sig vara riktiga påhitt].

som sagt jag ville ha fakta om det var sant men man kan ju inte sluta lyssna på sina kompisar heller för då har man inga senare :angel:

Jo, de som hittar på massa saker ska man sluta lyssna på, de orkar man ju inte med efter ett tag! ;)

Tror inte heller att UME skulle blåsa av lättare.
Det jag tror spelar stor roll är farten, underlaget och om/hur släpet är lastat.

Min pappa blåste av vägen i snöstorm, bil och släp snurrade några varv och hamnade långt ut på en åker. Släpet var tomt.

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har... 2
Svar
39
· Visningar
7 444
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 562
Senast: lizzie
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 972
Senast: Voeux
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 994

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka