Blåskärm

pigleton

Trådstartare
Min dator har totalt spunkat ur och stänger ner sig titt som tätt och ger mig en blåskärm där det står olika meddelande varje gång.

Jag har rensat alla tillfälliga filer, cookies, defragmenterat, kollat virus, rensat spyware osv men jag får inte ordning på det. Vill inte behöva formatera om helst. Blir så mycket jobb med att spara ner allt först.

Några tips?
 
Sv: Blåskärm

Moderkortet som håller på att lägga av kanske?

Hade jag varit du så hade jag sparat ner allt med en gång innan det är försent.

Been there done that twice :cool:
 
Sv: Blåskärm

Fast om den är igen dammad visar den väl inga bluescreens. De bara brummar som en traktor och stänger av sig själv av överhettning
 
Sv: Blåskärm

Fast om den är igen dammad visar den väl inga bluescreens. De bara brummar som en traktor och stänger av sig själv av överhettning

Beror helt och hållet på. Överhettning kan leda till bluescreens av en hel hög med anledningar. Dammet kan även leda till diverse andra roliga elektriska fel, med bluescreen som följd. Att damma av är alltid bra, men att faktiskt skriva av felmeddelandet är ovärderligt.
 
Sv: Blåskärm

Men det är ju olika varenda gång i stort sett, bland annat page i non default area eller nåt i den stilen fel med win sys 32 nåt har det också varit men ibland har det inte stått nåt alls faktiskt heller. Ska ta en rejäl urdamning till att börja med.
 
Sv: Blåskärm

Men det är ju olika varenda gång i stort sett, bland annat page i non default area eller nåt i den stilen fel med win sys 32 nåt har det också varit men ibland har det inte stått nåt alls faktiskt heller. Ska ta en rejäl urdamning till att börja med.

Skriv av en hög av dem då. Du kanske tycker de är helt olika, men de kan precisera felet mer genom att de just är olika. Vanligt fel; bara för att frågeställaren inte själv förstår vad page fault in non-paged area betyder så antar de att detaljerna inte är viktiga.
 
Sv: Blåskärm

Nej jag har inte antagit att detaljerna inte är viktiga *s* Bara fått för mig att eftersom det står olika saker så handlar det om ett större fel som påverkar flera delar.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 322
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
59 766
Senast: lundsbo
·
Hundträning Hej! Här kommer ännu en tråd om ensamhetsträning :angel: Har en snart 6 månader gammal valp av vallhundsras som jag ensamhetstränar för...
Svar
14
· Visningar
3 162
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 805
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Aktivering/leksaker
  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp