Blästersand

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare heylan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 156
H

heylan

Har länge funderat på att byta sand i akvariet då jag inte alls gillar engelsk sjösten. Tänkte göra det i samband med att jag flyttar, men nu vet jag inte när det kommer att ske så då kan jag lika gärna göra det nu! Har hela tiden varit inställd på rådasand (ca 2mm) men har nu läst en massa om de som använder blästersand (0,2-0,7mm). Snyggt är det ju, men hur mår växterna i det? Blir det inte för tätt för rötterna?

Sv: Blästersand

Hm...som vanligt är jag impulsiv. Åkte o kikade på blästersand, men det slutade med att jag köpte "tvättad sand" dvs korstorlek från "blästersandsstorlek" upp till 3 mm. Risken är ju att de större kornen hamnar i ett skikt högst upp, men det återstår att se!

Sv: Blästersand

Jag har blästersand från Biltema i mina kar och det funkar bara bra! Har den stora kornstorleken.
Växterna växer bra och fiskarna älskar det.

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
5
· Visningar
481
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 691
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 084
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med... 2
Svar
24
· Visningar
6 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka