Blekt Barefoot?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare carran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 909
C

carran

Jag undrar hur era svarta Barefoot Cheyenne ser ut. Min är nämligen mer brun än svart och jag undrar om den är blekt eller om det är något fel på den. Tänkte inte så mycket på det när jag fick hem den i somras men så såg jag en bild på en annan svart och den är defenivt mer svart än min. Kan jag färga min mer svart om jag vill det? Och vad ska jag i så fall använda? Gärna något som inte färgar av sig igen när jag rider förstås. Älskar min Barefoot men vill ju att den ska va svart! Kan tillägga att det är stor skillnad på kanterna i tyg som är svarta och själva sadeln som skiftar mellan brun och gråsvart beroende på ljuset. Erkänner att jag retar mig lite på det här speciellt som jag inte reagerat tidigare och därför inte gärna kan klaga där jag köpte den.......

carran

Sv: Blekt Barefoot?

Barefoot.jpg

Där är min och den är fortfarande svart :D

Narvsvärta? Brukar användas till färgning av läder, så det borde funka på din sadel med.

Sök på nätet så hittar du säkert, sedan brukar sadelmakare m.fl. som har användning av narvsvärta, ha det.

Oj! din är verkligen svart! Så har min aldrig sett ut....din är snyggare. Jag får nog satsa på narvsvärta.

jag tycker att du ska ta kontakt med försäljaren. Det spelar ju ingen roll att du inte uppmärksammat det tidigare, det behöver du ju inte säga. Säg bara att den inte håller sin svarta färg. Herregud den är ju inte precis billig och såklart ska den hålla sin svarta färg. Om inte försäljaren lyssnar så ta kontakt med tillverkaren !

Jag vill tillägga att jag inte tycker att du ska experimentera med färgning. Tänk om det visar sig att den färgar av sig.... vad gör du då med sadeln? Fortsätter använda den trots det? Säljer den? Vem är då intresserad?

Hmm du har kanske rätt. Har jag chans att få en ny då tror du?

Du har reklamationsrätt i 3 år, så visst kan du klaga. För om den inte är svart är det ett tillverkningsfel, det är knappast något som har uppkommit under tiden du har använt den, isf har den tappat färg fast den itne ska göra det.

Nu har jag mailat företaget (i går kväll) och får väl svar i dag antar jag. Förhoppningsvis får jag byta den, känns lite dumt bara att jag inte har hört av mig innan men det ordnar sig väl. Tack för era svar!

Liknande trådar

Utrustning Får snart hem en mörkfux ponny utan tecken. Undrar nu vilken färg ni tror skulle passa bäst på täcken? Jag älskar vinrött men vet inte...
Svar
3
· Visningar
1 374
Senast: Wera
·
Utrustning Har inte så mycket att göra utan sitter och klurar på färg och modell på träns och lädergrimma till denna fröken. Tänkte shoppa lite...
Svar
8
· Visningar
1 353
Senast: -moa-
·
H
Utrustning Jag ska införskaffa mig en ny hjälm, kavaj och ridbyxor och behöver hjälp med vilken färg jag ska väjla. Har bestämt mig för att köpa...
Svar
2
· Visningar
841
Senast: hannie
·
C
Övr. Katt Våra två älsklingar är ju "huskatter" kort och gott - och helt underbara. Men jag funderar ändå litegrann... Vad som kan finnas i... Om... 2
Svar
22
· Visningar
7 767
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Datorproblem
  • Husvagnsrenovering

Hund, Katt, Andra Djur