Blender vs. stavmixer

Zpunk

Trådstartare
Igår gav min stavmixer plötsligt upp, funderar nu om jag ska köpa en ny sådan eller istället köpa en blender. Jag gör mest smoothies men ska lära mig göra soppor också. Tänker att blender känns lite smidigare men tar mer plats i skåpen. Vilket föredrar du?
 
Jag har en stavmixer. Men så gör jag aldrig smoothies heller.

Jag tycker det vore bökigare att hälla över soppan i ett nytt kärl för att mixa den. Dessutom rymmer blendern mindre mängd än jag vanligtvis gör.

Så mitt svar är helt enkelt att man (jag) har dem till olika saker.
 
Jag använder min stavmixer till massor, men min blender bara till smoothis och strawberry daquaries. Jag hade inte velat vara utan dem båda dock.
 
Jag har blender till smoothies och ärligt talat så hatar jag den. Den var inte billig men klarar knappt av frusen frukt utan jag behöver stanna och peta i den hela tiden. Den är dessutom svårdiskad. Väljer den däremot hellre än min stavmixer.
 
Den blender jag haft var väldigt kinkig och klarade definitivt inte av frusen frukt. Den klarade knappt av bitar alls om bitarna var hårdare än kokt morot. Min stavmixer är mycket bättre på allt! Både soppor och smoothies. Jag kommer aldrig köpa en blender igen.
 
Helt klart stavmixer, Blender känns onödigt platskrävande. Däremot skulle jag gärna ha en såndär hög tillbringare i "stavmixerstorlek" att göra smoothies i, verkar betydligt mer behändigt än de större tillbringare jag använder nu.
 
Har både ock men ingen använder blendern. Den är för bökig att ta fram (har inte plast på bänken) och krånglig att diska.
Stavmixern används till mycket.
 
Igår gav min stavmixer plötsligt upp, funderar nu om jag ska köpa en ny sådan eller istället köpa en blender. Jag gör mest smoothies men ska lära mig göra soppor också. Tänker att blender känns lite smidigare men tar mer plats i skåpen. Vilket föredrar du?

Föredrar helt klart stavmixer! Använder min främst till smoothies, men också för att få släta soppor :)
Lätt att diska och tar ingen plats.
 
Vad har ni smoothiesen i, om ni har en stavmixer? Kanner att man anta vill ha nagot djupt och smalt for att det ska bli bra?

(Ar besatt av smoothies och tankte kopa en blender nar jag flyttar till ny lagenhet nasta manad, men nu tankar jag kanske om?)
 
Vad har ni smoothiesen i, om ni har en stavmixer? Kanner att man anta vill ha nagot djupt och smalt for att det ska bli bra?

(Ar besatt av smoothies och tankte kopa en blender nar jag flyttar till ny lagenhet nasta manad, men nu tankar jag kanske om?)
Finns ju speciella skålar för att mixa med stavmixer i. Själv använder jag dock ett smalt litermått i glas.
 
Finns ju speciella skålar för att mixa med stavmixer i. Själv använder jag dock ett smalt litermått i glas.
Precis
Det brukar väl följa med då man köper stavmixer?

Jag har typ nåt sånt här. Kostar ungefär ingenting och klarar allt.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20220509-174156_Chrome.jpg
    Screenshot_20220509-174156_Chrome.jpg
    50,1 KB · Visningar: 12
Vad har ni smoothiesen i, om ni har en stavmixer? Kanner att man anta vill ha nagot djupt och smalt for att det ska bli bra?

(Ar besatt av smoothies och tankte kopa en blender nar jag flyttar till ny lagenhet nasta manad, men nu tankar jag kanske om?)
Jag använder en 1-liters måttkanna i plast :angel:

Edit: men då kör jag banan, kokade hallon och jordgubbar, mjölk och kvarg = inget som är hårt.
 

Bifogade filer

  • DD7377AE-5815-4530-931F-EABC879AE97F.jpeg
    DD7377AE-5815-4530-931F-EABC879AE97F.jpeg
    43 KB · Visningar: 10
Vad har ni smoothiesen i, om ni har en stavmixer? Kanner att man anta vill ha nagot djupt och smalt for att det ska bli bra?

(Ar besatt av smoothies och tankte kopa en blender nar jag flyttar till ny lagenhet nasta manad, men nu tankar jag kanske om?)

En bit fryst banan, frysta hallon, fryst ingefära, fryst spenat, ett ägg, kvarg och havremjölk.
Har en avlång grej som jag mixar i, som jag tror följde med mixern!
 

Liknande trådar

Fordon Vi är på gång att skaffa ny bil och funderar både på vilken typ av bil vi ska ha (två vuxna, tre barn och en hund) samt om vi ska leasa...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
5 015
Senast: Guldaskig
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 347
Senast: tuaphua
·
Hemmet För några dagar sedan fick jag kontrakt på ny hyresrätt. Ska nu säga upp min gamla men behöver lite hjälp att tänka. Har egentligen...
Svar
12
· Visningar
829
Senast: mysboll
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 917
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp