Blev uppraggad på stan..

Nu skrev jag Godmorgon ooh att jag är på jobb om jag ska hjälpa han med hans ärende. Han är ledig idag så får väl se om han svarar lite senare. Är så nojig och osäker och vet inte vad jag gör om han inte svarar nu..

Men alltså det var igår ni var ute på promenad?
Jag hade släppt det lite och tänkt på annat, och har han inte svarat typ imorgon hade jag nog tänkt att han kanske inte är så intresserad. Inte innan det.

Jag hängde en hel del på tinder när jag var singel och dejtade ganska friskt, även killar som jag träffat ute eller fått kontakt med genom vänner etc. Jag är en sån som definitivt inte svarar hela tiden, om jag är upptagen med något så har jag inte ro att sitta och svara på meddelanden. Jag brukar ta en stund på kvällen och svara på Messenger/sms när jag har det lugnt. När jag pratade med/träffade killar som singel så var det så jag gjorde då också, tills någon verkligen fångade mitt intresse och jag kände att vi klickat lite extra. Då skrev jag gärna lite mer men att jag inte svarade på fyra/fem timmar var inget ovanligt. Så gör jag nu också med min sambo som jag varit tillsammans med i två år 😄.

Jag kände av ganska snabbt om någon var en sådan som väntade ivrigt på svar/kontakt hela tiden och det gjorde mig stressad. Då drog jag mig oftast tillbaka.

Han kanske är lite lik mig och behöver få landa lite och ta in promenaden? Han kanske inte vet helt om han är intresserad eller inte? Han kanske inte är klistrad vid telefonen oavsett om han är ledig utan behöver koppla bort lite. Ge honom lite space. Har han inte hört av sig på några dagar tycker jag att du kan fråga honom rakt ut (på ett trevligt, nyfiket sätt) om han har lust att ses igen, så vet du sen om du ska släppa honom ur tanken eller inte.
 
Lugn och fin. Jag kan bara svara för mig själv och till exempel när jag är i stallet (mockar/promenerar shettis eller motsvarande) så har jag alltid musik på lite lågt i lurar och stänger då av mobilnätet så jag kan lyssna på Spotify offline ( jag delar det med mina syskon, jag hade aldrig fått lyssna om jag inte har det offline, haha) och det kan gå timmar innan jag ser ett meddelande. Detsamma om jag rider eller bara jobbar, jag har ganska sällan min mobil precis runt mig. Han har ju trots allt gjort sig besväret att fråga om ditt nummer och träffat dig, han kan inte vara helt ointresserad av att ha med dig att göra.

Det bästa du kan göra nu är att bara ta det lugnt och inte skicka hundra meddelanden om han svarar, utan försök hålla det på en normal nivå. Jag hade fått panik om någon skickade meddelanden stup i kvarten (Been there med en gammal kollega som skickade tretusen meddelanden när jag inte svarade på hans första, alla gick ut på om han gjort mig något eller om jag var sur för att jag inte svarade. Jag blev sur efter det och blockerade honom, ska tilläggas.
 
Asså förlåt ni hade rätt hahaha... Han skrev nu att det var snällt av mig, att han missade att svara imorse för han varit iväg hela dagen.. Så ja nu känner jag mig ganska lugn. Ska komma på något bra att skriva sen. Kanske föreslå att ses i veckan ut och käka efter jag slutat jobbet?
 
Hade ni föreslagit att ses på onsdag kväll efter jag slutat jobbet? att ut och äta? Eller vänta på att han ska bjuda ut? Första gången var det ju han som tog intiativ till att ses på en hundpromenad.
 
Hade ni föreslagit att ses på onsdag kväll efter jag slutat jobbet? att ut och äta? Eller vänta på att han ska bjuda ut? Första gången var det ju han som tog intiativ till att ses på en hundpromenad.
Ja jag hade gjort det :)
Kanske inte ut och äta men att träffas :)
 
Personligen hade jag mer gått för en hundpromenad till i helgen snarare än en middag på studs, sett till det råd du fick.
Och jag hade nog, sett till rådet, låtit honom föreslå nästa träff. Kanske jag som är lite för livrädd att verka allt för på dock men han verkar ju som en rådig kille så vill han ses så ser han nog till att det blir av tänker jag☺️
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 037
Senast: Whoever
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 342
Senast: jemeni
·
Relationer Som ni säkert har läst i mina tidigare trådar så har jag en tendens att träffa fel killar, att bli för på osv när jag dejtar. Jag skulle...
Svar
19
· Visningar
2 540
Senast: Josseliten
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
5 152
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp