Blev uppraggad på stan..

Jag lyssnade faktist på flesta av er som skrev. Skickade ett enkelt sms igår kväll. Okej, hör av dig om du vill ses någon annan dag! :)

Nu är bollen helt i hans händer. Jag kommer inte skriva ett ljud till. Jag är upptagen resten av veckan och fokuserar på annat. Svarar han så svarar han, om inte ja då får de vara så. Kommer bara kännas pinsamt då vi säkerligen i framtiden kommer hamna på samma fest osv då vi har gemensamma vänner..
Bravo!! 👏👏👏
 
Jag lyssnade faktist på flesta av er som skrev. Skickade ett enkelt sms igår kväll. Okej, hör av dig om du vill ses någon annan dag! :)

Nu är bollen helt i hans händer. Jag kommer inte skriva ett ljud till. Jag är upptagen resten av veckan och fokuserar på annat. Svarar han så svarar han, om inte ja då får de vara så. Kommer bara kännas pinsamt då vi säkerligen i framtiden kommer hamna på samma fest osv då vi har gemensamma vänner..
Jag tycker det var jättebra gjort av dig att skicka det du gjorde, nu kan inte du göra mer och vill han inte ses mer så är det så, men du har i alla fall gjort allt du kan. Eftersom jag tolkade det som att ni bor relativt nära varandra och dessutom verkade ha gemensamma bekanta (?) är det förmodligen troligt att ni kommer springa på varandra i framtiden och då är det alltid bättre att du inte framstod som en bitter ragata genom att inte svara på hans meddelande alls.
 
Grymt bra jobbat! Snyggt sätt och Nej det kommer inte vara pinsamt om det inte händer något mer och ni träffas just pga av att du skött det riktigt snyggt. Heja dig.

Ja, precis så! Jag har alltid tänkt att världen är liten och att man när som helst kan springa på gamla ragg, oavsett om det är på stan eller att man helt plötsligt blev kollegor. Så jag har alltid tänkt att jag vill ha en "clean slate" bakom mig, med snygga och artiga avslut. Dels vill jag gärna bli ihågkommen som en reko tjej men utöver det vill jag inte behöva gömma mig bakom en lyktstolpe om jag springer på någon.

Den enda gången jag faktiskt struntade i min egen policy var när jag var så pissförbannad att jag avslutade med en välförtjänt fuck-you emoji. Gissa vem jag sprang på en tidig morgon på väg till jobbet 6 månader senare :grin:🤦‍♀️
 
Ja, precis så! Jag har alltid tänkt att världen är liten och att man när som helst kan springa på gamla ragg, oavsett om det är på stan eller att man helt plötsligt blev kollegor. Så jag har alltid tänkt att jag vill ha en "clean slate" bakom mig, med snygga och artiga avslut. Dels vill jag gärna bli ihågkommen som en reko tjej men utöver det vill jag inte behöva gömma mig bakom en lyktstolpe om jag springer på någon.

Den enda gången jag faktiskt struntade i min egen policy var när jag var så pissförbannad att jag avslutade med en välförtjänt fuck-you emoji. Gissa vem jag sprang på en tidig morgon på väg till jobbet 6 månader senare :grin:🤦‍♀️
Men ibland är en sån grej skönt att göra och om personen har självinsikt är det ju inte du som skulle tycka det va pinsamt:D
 
Ja, precis så! Jag har alltid tänkt att världen är liten och att man när som helst kan springa på gamla ragg, oavsett om det är på stan eller att man helt plötsligt blev kollegor. Så jag har alltid tänkt att jag vill ha en "clean slate" bakom mig, med snygga och artiga avslut. Dels vill jag gärna bli ihågkommen som en reko tjej men utöver det vill jag inte behöva gömma mig bakom en lyktstolpe om jag springer på någon.

Den enda gången jag faktiskt struntade i min egen policy var när jag var så pissförbannad att jag avslutade med en välförtjänt fuck-you emoji. Gissa vem jag sprang på en tidig morgon på väg till jobbet 6 månader senare :grin:🤦‍♀️
Detta är så sant (inte kopplat specifikt till TS nu, utan mer det du skriver). Det har funnits ett par personer som jag har varit riktigt rejält ovän med under årens lopp, vissa har det faktiskt helt varit för att den andra personen är ett rövhål och i något fall har vi varit unga och dumma båda två. Men nog fan dyker de alltid upp när man minst anar det. Jobbade tidigare i en butik och där kom flera av de här personerna ofta in, vet inte hur många gånger jag har fått fejka ett toabesök för att få en kollega att ta över kassan eller rusa in på lagret för att slippa de här (två) personerna. Och nej, det hade inte gynnat mig att konfrontera dem, det hade bara lett till att de hade skällt ut mig inför öppen ridå för sånt som de själva orsakat.

Däremot har jag faktiskt en solskenshistoria också. Vill inte outa för mycket vad som hände, men det var en person som jag blev ordentligt ovän med när vi båda var väldigt unga, tonåringar, och allting blev extremt infekterat, det mesta i vår ovänskap grundade sig nog i att vi båda två var väldigt, väldigt unga och det var ett känsligt läge samt att våra föräldrar nog borde varit de som tagit smällen mot varandra i det läget faktiskt. Vi hade sen ingen kontakt av förklarliga skäl på tio år, men sen en dag började hen helt plötsligt på samma arbetsplats som jag. Vi har faktiskt kommit väldigt bra överens som kollegor. Vi har dock aldrig berört det som hände back in the days som någon slags tyst överenskommelse, men jag kände ju igen vederbörande direkt och jag har ett ovanligt efternamn så personen lär garanterat ha fattat vem jag var också.
 
Allt gud vad den här tråden väckte gamla minnen nu. Jag har ju inte varit singel på 100 år och när jag var det hade nätdejting inte riktigt hunnit bli ett fenomen så jag körde den gamla beprövade metoden ”gå ut och bli full på krogen”. Vilket ju generellt inte brukar generera i toppvinster, för någon inblandad.

Tycker ändå att jag oftast inte betedde mig alltför orimligt, men det fanns en person som var återkommande under dom här åren (från gymnasieålder-tidiga 20). Jag vet inte varför men det blev som ett tvång att jag SKULLE gå hem med honom hur än drängfull han blev och vi hade exakt noll kemi. Jag gillade idén om honom tror jag, mer än jag faktiskt gillade honom som person. Under andra omständigheter hade vi säkert kunnat vara kompisar. Det hela tog såklart en ände med förskräckelse när jag smsade en lång fyllerant i versaler och sen har det varit lite småobehagligt att springa ihop med varandra. Min nuvarande partner sedan över ett decennium tillbaka har dessutom gemensamma bekanta med den här personen vilket har gjort att han kan dyka upp som gubben i lådan på lite olika tillställningar. Nu är jag nog ganska okej med det men det har varit jobbigt, läääääänge.
 
Jag lyssnade faktist på flesta av er som skrev. Skickade ett enkelt sms igår kväll. Okej, hör av dig om du vill ses någon annan dag! :)

Nu är bollen helt i hans händer. Jag kommer inte skriva ett ljud till. Jag är upptagen resten av veckan och fokuserar på annat. Svarar han så svarar han, om inte ja då får de vara så. Kommer bara kännas pinsamt då vi säkerligen i framtiden kommer hamna på samma fest osv då vi har gemensamma vänner..
Det finns absolut inget som är pinsamt i den här historien! Ni har träffats, ni har gått på promenad, du frågade om han ville ses igen en specifik dag och han kunde inte då. That's it. Inget annat har hänt :) säger han att han inte vill ses förändras absolut ingenting, inget av det som hänt kan laddas med något negativt eller pinsamt. Ni båda försökte och det ledde ingenstans. Bara att tuta och köra vidare!
 
Till skillnad från dig som tycker att man jagar och förnedrar sig genom att svara på ett meddelande? :D
Ursäkta?
Aldrig skrivit att "man" gör det men ts har gjort det många gånger förut. Läs vad jag skriver jag skiter fullständigt hur du gör jag svarar ts i bara tröttsamt jag har förstått sen igår vad du tycker och vad många andra tycker.
Jag står fast vid att ts inte ska behöva svara något mer till någon som dissar henne.
Tycker det är vansinne att hålla på och fjäska för männen sådär.
 
Senast ändrad:
Ursäkta?
Aldrig skrivit att "man" gör det men ts har gjort det många gånger förut. Läs vad jag skriver jag skiter fullständigt hur du gör jag svarar ts i bara tröttsamt jag har förstått sen igår vad du tycker och vad många andra tycker.
Jag står fast vid att ts inte ska behöva svara något mer till någon som dissar henne.
Tycker det är vansinne att hålla på och fjäska för männen sådär.

Synonymer till fjäska



Synonymer till hyfs
 
Ursäkta?
Aldrig skrivit att "man" gör det men ts har gjort det många gånger förut. Läs vad jag skriver jag skiter fullständigt hur du gör jag svarar ts i bara tröttsamt jag har förstått sen igår vad du tycker och vad många andra tycker.
Jag står fast vid att ts inte ska behöva svara något mer till någon som dissar henne.
Tycker det är vansinne att hålla på och fjäska för männen sådär.
Hur vet du att han dissar henne? Hon frågar om middag två dagar innan det är tänkt. Han ska spela paddel och har ett jobbmöte, saker som troligen inte jag heller kunnat flytta. Än så länge vet vi inte om det är en diss. Det kan ju vara så att han kommer med ett förslag när det passar bättre, att då med ett neutralt svar lägga över bollen hos honom kan ju inte vara fel.
 
Hur vet du att han dissar henne? Hon frågar om middag två dagar innan det är tänkt. Han ska spela paddel och har ett jobbmöte, saker som troligen inte jag heller kunnat flytta. Än så länge vet vi inte om det är en diss. Det kan ju vara så att han kommer med ett förslag när det passar bättre, att då med ett neutralt svar lägga över bollen hos honom kan ju inte vara fel.
Jag tycker det är ganska höga växlar att se det som en fet rådiss att han tackade nej, han presenterade ju till och med som du säger vettiga skäl till varför. Jag som har en aktiv fritid hade också kunnat tacka nej med så kort varsel. Nu vill jag verkligen inte uppmuntra TS att fortsätta bombardera honom med meddelande, återkommer han inte till henne så vill han väl inte. Men jag hade inte tolkat ett jag kan inte, har jobbmöte och ska spela paddel som jag vill aldrig mer se dig.
 
Ursäkta?
Aldrig skrivit att "man" gör det men ts har gjort det många gånger förut. Läs vad jag skriver jag skiter fullständigt hur du gör jag svarar ts i bara tröttsamt jag har förstått sen igår vad du tycker och vad många andra tycker.
Jag står fast vid att ts inte ska behöva svara något mer till någon som dissar henne.
Tycker det är vansinne att hålla på och fjäska för männen sådär.

Sen när blev att vara trevlig att fjäska 😅
Mannen har ju inte varit otrevlig mot ts. Sen kanske han inte vill träffas mer men nu kan ts lämna detta med huvudet högt och på ett bra vis.
 
Jag tycker det är ganska höga växlar att se det som en fet rådiss att han tackade nej, han presenterade ju till och med som du säger vettiga skäl till varför. Jag som har en aktiv fritid hade också kunnat tacka nej med så kort varsel. Nu vill jag verkligen inte uppmuntra TS att fortsätta bombardera honom med meddelande, återkommer han inte till henne så vill han väl inte. Men jag hade inte tolkat ett jag kan inte, har jobbmöte och ska spela paddel som jag vill aldrig mer se dig.

Ja, jag får nästan lite panik över att det tolkas in så mycket i hans nej. Vet att jag själv, speciellt om jag har mycket på gång/i huvudet, skulle kunna svara lite likadant och inte ens tänka på att föreslå något alternativ där och då.

(Håller även med det där om att inte bombardera)
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 190
Senast: Whoever
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
696
Senast: Trassel12
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 933
Senast: jemeni
·
Relationer Som ni säkert har läst i mina tidigare trådar så har jag en tendens att träffa fel killar, att bli för på osv när jag dejtar. Jag skulle...
Svar
19
· Visningar
2 603
Senast: Josseliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp