Bli brädad av en obehörig

Jag hade drivit ärendet vidare. Inte för att själv få tjänsten, utan för att få igenom en ändring.
Lite så jag tänker också. Gick en runda mot kommunen i höstas med hjälp av DO (könsdiskriminerande lönesättning), så får väl hämta lite kraft och köra en ny fight. Den jag gick i höstas handlade om ungefär liknande. Hur en manlig kollega utan adekvat utbildning kunde få 2000 mer än mig i månadslön trots jag har rätt utbildning och 18års erfarenhet i yrket. Helt i sin ordning tyckte kommunen och DO gick på deras linje, helt obegripligt.
 
Jag menar att när barnen går hem så är det ju nästan 1,5 månad när lärarna inte är i skolan. Från mitten av juni till början av augusti. Har vikarien ferietjänst då så är hen ju anställd utan arbetsuppgifter under den tiden. Några veckor går så klart åt till semester dock.
Eller tänker jag fel?
Min vän fick t ex semestersättning och var anställd från augusti-mitten av juni tidigare.
Ja du tänker fel eftersom personen har jobbat in sin ferie under hela läsåret. Har någon jobbat ett läsår har den rätt till en sommar ledig.
 
Lite så jag tänker också. Gick en runda mot kommunen i höstas med hjälp av DO (könsdiskriminerande lönesättning), så får väl hämta lite kraft och köra en ny fight. Den jag gick i höstas handlade om ungefär liknande. Hur en manlig kollega utan adekvat utbildning kunde få 2000 mer än mig i månadslön trots jag har rätt utbildning och 18års erfarenhet i yrket. Helt i sin ordning tyckte kommunen och DO gick på deras linje, helt obegripligt.
Den här typen av ärenden är svåra att driva. Hade du och kollegan samma ämnen?
 
Japp ! Jag med utbildning och 18års erfarenhet och han direkt från gatan utan vare sig erfarenhet eller adekvat utbildning. Inte ett dugg svårt enligt mig. I min värld handlar det helt enkelt om en manlig rektor som ger hög lön till män i sin egen ålder.
... och DO drev det inte? Vad var förklaringen?
 
Kom på en sak ... Kan man hitta en diskrimineringsgrund kan man driva felaktiga lärartillsättningar indirekt den vägen. Har flera gånger fått ut diskrimineringserättning till medlemmar när man valt bort behöriga sökanden med icke svensk bakgrund och anställt en obehörig svensk ... Skulle gärna driva ärenden utifrån andra grunder oxå!
 
Japp ! Jag med utbildning och 18års erfarenhet och han direkt från gatan utan vare sig erfarenhet eller adekvat utbildning. Inte ett dugg svårt enligt mig. I min värld handlar det helt enkelt om en manlig rektor som ger hög lön till män i sin egen ålder.
Nåt liknande hände min bror och han sökte sig till en större stad och fick direkt 10000 kr mer i månaden då han aldrig fick det som andra fick. Han orkade inte bråka mot mobbingen så flytt var enda möjligheten.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag sökte i höstas en tjänst som det krävs tester och godkännande på dessa innan antagningsprocessen ens startar, sedan ganska...
Svar
18
· Visningar
2 242
Senast: Motacilla
·
Skola & Jobb Jag har ett kontorsarbete idag. Jag har pluggat i två år för att kunna arbeta med min arbetsuppgifter. Dock hade jag ingen erfarenhet av...
2
Svar
29
· Visningar
3 772
Senast: kolblakkur
·
Skola & Jobb Anonymt användarkonto då jag vet att folk i närheten av mig vet vem jag är. De senaste åren har jag studerat och jobbat som vikarie i...
Svar
15
· Visningar
1 804
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 696

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp