Blir det såhär, eller är lädret dåligt?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lawendel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 681
L

Lawendel

Jag har en liten fundering om mitt GoldMedal-träns (GM Nova). Om lädret ligger slätt så är färgen jämn och fin, men om man böjer lite på det så bleknar det och nästan "flagnar itu" i färgen jättemycket på det stället, och min fråga är: Blir lädret så, även fastän det är bra läder (jämför med ett träns av bättre kvalité)? Eller är det här lädret helt enkelt inte så bra?
(jag är någonstans mittemellan om jag ska tycka att tränset är bra eller inte, men om det här är "normalt" för lädret så är det ju bra :p)

Alltså: Om lädret ligger slätt så är det jämt i färgen, men om jag viker det lite eller om det dras lite i det så är det som att färgen dras itu och bleknar, men sen när det blir slätt igen så blir färgen jämn. Tränset kostade för övrigt 599 kr.

Jag undrar för att jag har både en lädergrimma och tyglar i ungefär samma färg, och det blir inte såhär på dom, men å andra sidan så är tränset lite äldre också, men inte mycket.

Jag försökte knäppa kort på det, men det syntes inte så bra på bilden, så ni får försöka föreställa er ändå trots min flummiga beskrivning :p..

Liknande trådar

Utrustning Hur noga sköter ni er utrustning? Skulle vara intressant att höra hur ni prioriterar angående: *Täcken (tvätt, impregnering, byte... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 736
Senast: Kryptonit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka