Blivande chefer fostras i stallet

Sv: Blivande chefer fostras i stallet

Att ändra en attityd i samhället är inte lätt. När jag började med hästar i slutet av 60- början av 70-talet var bilden just den att hästar var något tjejer höll på med tills dess de kom upp i tonåren och killar blev föremålet för tjejers omsorger och intressen. Man antog att den var den "kvinnliga omvårdnasgenen" som fick sitt utlopp i stallet. Flickor vill ju vårda och ta hand om eller hur;). Att detta fortfarande är den allmänna inställningen är förbluffande. Mycket av detta skyller jag på media. Hur framställs våra ryttare? En reporter frågade en av våra elitryttare, kvinnlig sådan, sedan hon sålt sin topphäst för åtskilliga miljoner "hur kan du sälja hästen du haft så mycket roligt med" (införstådd väldigt omoderligt = sälja sitt barn). Ryttare svarade: Jag sköter ett affärsdrivade företag. Alltså reportern fattade ingenting av det han var satt att intervjua. Men om det varit en manlig ryttare som sålt sin häst, hade reportern ställt den frågan då??? Det har jag svårt att tänka mig.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Dethär kommer vara om nånting som har hänt för mig som jag inte har be rättat om såmycket förut. Och det är nånting som har kommit upp...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 453
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 995
Senast: Yeah but
·
L
  • Låst
  • Artikel
16
Dagbok Jag såg att några hade skrivit till mig så jag tänker skriva lite här iallafall. Men ja idag är det min födelse dag. Och det känns jätte...
Svar
5
· Visningar
1 438
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 819
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp