Blivande högskolestudent

Rekommenderar ni att man går på välkomnsttimman, där man blir guidad eller räcker det med uppropet?
De har introduktionsföreläsning, är det värt att gå på utöver kursintroduktionen?

Såg nu på schemat att vi har en inlämning som ska vara klar måndagen andra veckan, får lite kalla fötter. Är det för att sålla ut? ;)

Rekommenderar ni att man går på välkomnsttimman, där man blir guidad eller räcker det med uppropet?
De har introduktionsföreläsning, är det värt att gå på utöver kursintroduktionen?

Såg nu på schemat att vi har en inlämning som ska vara klar måndagen andra veckan, får lite kalla fötter. Är det för att sålla ut? ;)
Gå på introföreläsningen, särskilt om du är ny på universitetet, kan vara en del matnyttigt om bibliotek och sånt som är bra att veta. Inlämning andra veckan är inte för att sålla ut, det är för att hinna med det man ska på de kursveckor man har till sitt förfogande. Plus att man vill få igång studenterna att börja jobba på en gång, så de inte spar allt till veckan innan tentan.

Att få en guidning på skolan är verkligen inte fel, det är ju ofta många byggnader och korridorer att reda ut. Jag hade gått på all introduktion för att senare sålla ut om det är saker jag kan skippa.

Vi startade med en veckas exkursion där vi bodde tillsammans och var ute och pluggade stenhårt i naturen första veckan, 8-10 h studier om dagen, avslutades med ett mindre prov i fält. Ibland får man bara djupdyka rätt in. :p För vår del handlade det om att hinna se saker i naturen innan det var för sent på säsongen. Saker måste hinnas med helt enkelt.

Eskilstuna är litet. Det finns kartor på MDHs hemsida så du hittar i vilket hus du ska vara och var lokalen ligger. Om du kör bil kan jag tipsa om gratisparkering, tar det via PM då. Det har blivit jättedyrt att parkera nära skolan i Eskilstuna, och studentparkeringen är alltid full, oavsett tidpunkt på dygnet... :cautious:
Skickar pm! :)

Jag är helt hopplös på att hitta om folk visar mig runt. Måste få gå runt själv och kolla för att jag verkligen ska hitta. Dock hade jag gått på välkomsttimman, jag tycker det är bra att vara med på så mycket som möjligt i början. Dels missar en ingenting och sen får en chans att umgås med sina nya klasskamrater! Det är ju i början när alla är nya som det är lättast att skaffa vänner och bekantskaper tycker jag.

Och eftersom det är nytt för dig att plugga på högskola hade jag väntat i alla fall några veckor med att sålla ut vad du kan vara närvarande på och inte.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag läser 50 procent distans fram till slutet av mars, 7,5 poäng, samtidigt som jag jobbar heltid. Känner mig lite osäker på hur det är...
Svar
5
· Visningar
598
Senast: lil-sis
·
Skola & Jobb Jag har till hösten sökt socionomutbildningen (hos i princip alla universitet/högskolor med Norrköping som första-val) och jag är till...
Svar
3
· Visningar
2 532
Senast: AgentCarter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka