Ni som har pluggat och jobbar samtidigt hur har ni lagt upp det?

Islandshästryttare

Trådstartare
Jag läser 50 procent distans fram till slutet av mars, 7,5 poäng, samtidigt som jag jobbar heltid. Känner mig lite osäker på hur det är bäst att fördela tiden. Kommer att ha två skriftliga uppgifter att göra och vansinnigt mycket kurslitteratur för 7,5 poäng över 2000 sidor. Eller är det normal litteraturmängd nu för tiden? Jag kommer inte hinna läsa allt och det behöver man ju oftast inte heller. Har börjat lyssna en del på utlagda föreläsningar även om kursen börjar nästa vecka egentligen.

Jag undrar mest över hur ni har gjort har ni tagit någon dag pluggledigt per vecka eller studerat alla dagar? Jag känner att det blir lite i tyngsta laget att studera sju dagar per vecka samtidigt med arbetet men det är ju självvalt såklart. Har några dagars semester i slutet av januari för att hinna plugga lite då och leta artiklar jag ska skriva om i en av uppgifterna.
 
Jag har nyss läst en kurs på samma poäng, men kvartsfart. Har hästar och familj/barn också.

Jag pluggade en timme på kvällen (det var det jag hann efter stallet då barnet sov) 1-3 dagar i veckan typ. Gjorde några större ryck några helger (inlämningsuppgifter, hemtentor). Har inte varit ledig från jobbet mer än för obligatorisk kursträff.
 
Jag läste en kurs på 25% under hösten. Jag läste eventuellt en timme i veckan. Har knappt öppnat litteraturen. Ska tenta på lördag, tänkte försöka jobba halvdag på fredag för att gå igenom gamla tentor. 🤪 Det är sjukt olika på hur kurserna ser ut, jag skulle nog inte behöva sitta varje dag på en kurs som går på halvtid i alla fall.
 
Jag läste 100% och jobbade 80% under hösten, var i snitt hemma en dag i veckan.

Under våren läste jag 150% och jobbade 50-75% (timanställning).

Det fungerar för att jag lär mig snabbt, behöver inte lusläsa all litteratur och har inga egna krav på högre betyg än godkänt.

Planen nu är 100+100 i tre terminer, vi får se hur det går. Får använda flexen till föreläsningar om inget akut händer på jobbet, preliminärt blir det 12 timmar under våren plus en semesterdag där vi har heldag på skolan. Ev några timmar till av flexen per vecka när hemtentorna lämnats ut i slutet av terminen. (Jag har 38 + nu och minst en långresa planerad som ger både flex och tid att läsa pga reser kollektivt och sover på hotell).
 
Tack för svar då känns det som jag iallafall har fått lite koll. Helt kommer jag inte undan kurslitteratur då jag måste referera till den på ett tydligt sätt i uppgifterna. Men vet förhoppningsvis lite mer detaljer efter uppstarten på kursen nästa vecka. Kommer tyvärr missa ett seminarium då jag byter tjänst och har en obligatorisk jobbkurs den dagen så ingen möjlighet till ledigt
 
Tack för svar då känns det som jag iallafall har fått lite koll. Helt kommer jag inte undan kurslitteratur då jag måste referera till den på ett tydligt sätt i uppgifterna. Men vet förhoppningsvis lite mer detaljer efter uppstarten på kursen nästa vecka. Kommer tyvärr missa ett seminarium då jag byter tjänst och har en obligatorisk jobbkurs den dagen så ingen möjlighet till ledigt

Ja här ska all litteratur ingå i examinationerna men det har fungerat fint utan lusläsning :angel:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag får börja med att jag trivs ypperligt med mitt nuvarande yrkesval! Jag jobbar som medicinsk sekreterare och favoritsysslan där är...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 492
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Nu får ni gärna hjälpa mig att fundera på vad som är smartast att göra. Den 10/12, får jag reda på om jag har kommit in på...
Svar
14
· Visningar
1 552
Senast: Nougat
·
Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara...
2
Svar
28
· Visningar
4 322
Senast: Trissa
·
Skola & Jobb Har funderat mycket på att studera på distans och så småningom söka mig vidare i arbetslivet. Jobbar heltid med vårdadministration nu...
2
Svar
20
· Visningar
1 965
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp