Sv: blockera

Tja en ett enkelt sett är via Webbläsaren som IE som har ett inbyggd.
Nackdelen är att det går surfa med en annan webbläsare då.

En del Routrar har sådant.
Även en del brandväggar har det.

vi har bara internet explorer, och mamma, pappa och jag har varsinn användare.. så det är på min som jag vill blocka sidan.

att använda ngn annan än IE är jag inte intresserad av heller:)

En del antivirusprogram säljs i paket där det även ingår funktioner för att blockera vissa sidor eller alla sidor med visst typ av innehåll.

Men vad menar du förresten med "blockera". Vill du hindra dig själv från att bösöka vissa sidor?

ja precis, vill kunna blockera sidor som jag inte vill vara på (beroende av sidfanskapet) måste 'göra mig mindre beroende' och därmed så väljer jag att blockera.

Den länk jag har gett har en del program som gör att man inte alls kan surfa till visa sidor eller bara under en viss tid.

Laban skrev:
Kommer inte riktigt ihåg men det finns i en tråd här.

Här finns det annars något som kanske passar
http://www.tucows.com/Windows/Internet/ParentalFilters/

pust. ren varning för den länken.
Installerade ett som verkade OK. Sen så funka inget. Inte ens startmenyn och den raden syndes. Pappa + syrran + nätvärkspersoner från Sthlm fick det att bli ok igen .. efter 1½ timma .. :crazy: Nänä, får väl fortsätta vara beroende av sidan än ladda hem ngt sådant igen..

Tråkigt att höra.
Fast man ska alltid ta det försiktigt när man installera program

även om det är kända.

Liknande trådar

IT & mobiler Försöker hitta information om hur man utan att blockera en person kan ställa in så att man inte får några notiser från den människan...
Svar
3
· Visningar
516
IT & mobiler Det är nämligen så att jag blockerat en person på SMS och telefon av olika anledningar. Om jag avblockerar personen, kommer de...
Svar
0
· Visningar
379
Senast: Tilde789
·
  • Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 268
Senast: Mineur
·
IT & mobiler När man har haft 2 influensor på raken har man tillbringat en hel del tid i sängen. Jag har kommenterat en del youtubeklipp och fått...
Svar
1
· Visningar
319
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Dalmatiner
  • Leverera valp vid 12 veckor?