Blockerade hästekipage i skogen

Sv: Blockerade hästekipage i skogen

Jag vet inte men jag hinner nog rida iväg medan någon sågar ner ett par träd?
 
Sv: Blockerade hästekipage i skogen

och även om man hinner rida iväg är det enklaste att helt enkelt vända om och rida tillbaka igen, eller om man är på hemväg be om ursäkt och rida i vägkanten hem igen.
misstänker starkt att det är skogsägaren som stoppade då de fällde träd, och i mina ögon så rider man inte på andras markvägar utan lov. och råkar man villa in sig på en väg man inte vet är privat, är det bara att be om ursäkt om man stöter på markägaren och förklara sitt misstag.

(buck som håller sig till grusvägarna och de åkerkanter/ markvägar där vi fått lov att rida)
 
Sv: Blockerade hästekipage i skogen

:rofl:

kl
Buck: Samma här. Är noga med att kolla vad för spår jag lämnar efter mig.
 
Sv: Blockerade hästekipage i skogen

Ja jag vågar knappt rida här alls såhär års. Och då är det bara jag som har häst i området och jag har inte stött på några sura miner. Bor i sådan liten by att alla vet vilka vi är. Och jag har "godkänt" av närmsta bonden och köper hö av hans kusin :p

Jag tyckte det lät så roligt att de hann både fälla några träd och hämta bilen.
 
Sv: Blockerade hästekipage i skogen

Jag uppfattar det som att ryttaren blev fångad mellan bilen och träden och hade svårt att ta sig därifrån.
 
Sv: Blockerade hästekipage i skogen

*kl*

Ryttaren kände sig ju uppenbarligen så pass hotad av situationen att denne kände att den inte kunde ta sig därifrån. Hindren var ju verkliga för ryttaren just där och då oavsett vad vi tycker. Tycker inte det är riktigt sjysst av andra som inte var på plats att raljera över det.
 
Sv: Blockerade hästekipage i skogen

Det gick säkert till på ett annat sätt än hur jag (och andra) tolkade texten.

Men bilden jag får när det står sådär är just den jag förmedlade.
 
Sv: Blockerade hästekipage i skogen

Skulle vara intressant och höra paret (markägarens?) historia.

Man fäller ju inte ett par träd som är i storlek att blockera en väg på några sekunder. Känns som det hänt mer mellan ryttaren och kvinnan än ett "Ursäkta" från ryttaren och sen vända tillbaka.
 
Sv: Blockerade hästekipage i skogen

Nej, men om någon som du uppfattar som hotfull står med en startad motorsåg i händerna så kanske du inte vill försöka ta dig förbi den personen?

Jag säger inte att ryttaren som anmält sitter inne med den sanna historien men saker som på pappret är väldigt enkelt kanske inte är så enkelt när man själv konfronteras med det. Det kanske inte är så lätt att "bara rida förbi". Kanske står ryttaren på en liten skogsväg med taggstrådsstaket på vardera sida med en bil bakom sig och en man med motorsåg framför sig. Hästen kanske är en unghäst eller nervvrak som man inte vill studsar omkring mellan taggtråden. Som sagt, det finns en uppsjö av olika scenarion som kan vara anledning till att ryttaren inte tog sig förbi och ville bli hämtad av stallkamraterna. Men visst, ryttaren kan ju bara varit larvig också, historien förtäljer ju inget av det
 
Sv: Blockerade hästekipage i skogen

Skulle vara intressant och höra paret (markägarens?) historia.

Man fäller ju inte ett par träd som är i storlek att blockera en väg på några sekunder. Känns som det hänt mer mellan ryttaren och kvinnan än ett "Ursäkta" från ryttaren och sen vända tillbaka.
Skulle tro att du har rätt, man har nog en gemensam historia sedan tidigare...utan den är det nog svårt att rätt tolka situationen
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 527
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 274
  • Artikel
Dagbok Jag har kanske haft tur eller helt enkelt varit förskonad från större problem i mina hästars munnar. Men sen för några veckor sedan...
Svar
2
· Visningar
783
Senast: MayGrace
·
  • Artikel
Hästnyheter I september förra året stoppades en bil med hästtransport av polisen - bakom ratten satt en kvinnlig hästhandlare, och i transporten...
Svar
0
· Visningar
328
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Skäller på andra hundar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp