Blodmåne?!

Emuliiaa

Trådstartare
Ställde klockan för att titta på detta häftiga fenomen som inte skulle ske förrän om 18 år igen, men det var det fjuttigaste som syntes utanför malmö..

En mörk måne som var lite, liite orangeaktig ut mot ena kanten. Någon annan som lyckats se den mer röd??
 
Såg då den gick över till att bli helt förmörkad, och sen försvann den för att sen dyka upp igen och var helt röd :)
 
Ja, här (nordöstra Skåne) syntes den som väldigt röd. Såg den när den var täckt till ca hälften och även när den var nästan helt täckt. Vackert orangeröd :) !
 
Ställde klockan för att titta på detta häftiga fenomen som inte skulle ske förrän om 18 år igen, men det var det fjuttigaste som syntes utanför malmö..

En mörk måne som var lite, liite orangeaktig ut mot ena kanten. Någon annan som lyckats se den mer röd??
Var uppe vid tre men såg bara en vanlig vit måne med lite moln framför
 
Jag var kanske för sent ute då :DGick upp 04.40 då det stod att 04.47 skulle det vara den största förmörkelsen och månen skulle då vara mest röd men Nix..
 
12079575_10207483600961802_1049122784330025500_n.jpg

Strax efter fyra, södra Skåne.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 230
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 047
Senast: Pinus
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 110
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 316
Senast: WSLPZF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp