Blodprov östronsulfat

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Skye
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 930

Bukefalos 30 år!

Skye

Trådstartare
Är det några här som brukar ta blodprov på sina förhoppningsvis dräktiga ston efter 90 dygnskollen?
Om ni gör det, vilket dygn brukar ni kolla på?
Vad betalar ni för provet? (Vet+lab)
Jag funderar på att ta ett blodprov på min för att se om hon bara är välmående eller dräktig innan det är dags att börja öka fodergivan 😊

Jag tog blodprov på dygn 130. Det är efter dygn 120 som man kan ta blodprov. Vet inte vad det kostade för jag har inte fått räkningen från veterinären än.

Är det några här som brukar ta blodprov på sina förhoppningsvis dräktiga ston efter 90 dygnskollen?
Om ni gör det, vilket dygn brukar ni kolla på?
Vad betalar ni för provet? (Vet+lab)
Jag funderar på att ta ett blodprov på min för att se om hon bara är välmående eller dräktig innan det är dags att börja öka fodergivan 😊
Jag gör ju ul på mina storhästar mellan 90-120 dygn så har inte gjort inte gjort blodprov och kan inte svara på det, men har du betäckt ditt sto eller du misstänker bara den är dräktig?

700kr betalade min kompis för blodprov med veterinär som kom ut. Efter dygn 120, för att säkerställa att den inte var dräktig då dom inte var 100 säkra på att den va tom vid 90 dygnskollen.

Liknande trådar

• Är hon dräktig
  • Har vården gjort fel? Har jag gjort fel?
  • Östronsulfat urinprov vs blodprov
  • Dräktig eller ej?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad ska min son betala?
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • SHL 26/27

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat