Blöta hundar och knäppryck

Kalaspinglan

Trådstartare
Alla mina tre hundar jag haft har alla fått knäppryck efter att de blivit duschade. Springer runt runt runt i huset, skakar på sig, fnyser, nyser, rejsar upp och ner i soffan, sängen och lägger sig tillrätta och slickar bort allt vatten. Två sekunder senare börjar rycket om från början, upp och ner i soffan, bort med täcket, springa runt runt runt, ... osv... och sådär håller det på i en kvart kanske...

Jag gissar att detta inte är unikt för mina hundar (drever och RR). Gör era hundar så? Och varför, mån tro??!?!?
 
Sv: Blöta hundar och knäppryck

Min är rätt lugn och blänger mest surt på matte (mig) när vi har duschat henne och hon tycker inte alls hon var i behov av att badas/duschas.
 
Sv: Blöta hundar och knäppryck

Min blir heltokig när han är nybadad. Drar på världens rejs, helst vill han ha en matta att torka sig på också...
Han flippar liksom ur totalt! :love:

Han är nybadad nu förresten. Töväder och lurvig hund...blää.
 
Sv: Blöta hundar och knäppryck

Det där känner jag igen.
Ett tag hade jag fem hundar samtidigt. Gissa om det var livat i luckan när vi hade storbad :eek:
 
Sv: Blöta hundar och knäppryck

Hehe. Det där känner vi igen :smirk: Vår hund håller med på och rullar sig på mattan i hallen, fnyser och beter sig allmänt knäppt ;)
 
Sv: Blöta hundar och knäppryck

Så där har alla mina 4 hundar hållit på. Och alla bekantas också. Så fort de badats klart ska det rejsas.
Mina tycker om att springa med framdelen liggandes på mattan och gnugga huvudet mot den, under vilda fnysningar.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 058
Senast: Trassel12
·
Hundhälsa Försökte hålla de kort, men gick inte så bra. Vet inte hur jag ska hantera denna situation då min hund morrar åt mig, kanske någon här...
2
Svar
38
· Visningar
4 983
Senast: Red_Chili
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 908
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 449
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Har ditt hushåll (minst) en Smart TV?
Tillbaka
Upp