Bukefalos 28 år!

Blöta sojapellets?

C

Coffeaclub

Ska ge mina hästar sojapellets och vill bara höra om nån vet om dessa sväller mkt, så att de måste blötas.
 
Sv: Blöta sojapellets?

Jag ger torrt.
Har aldrig hört någon som blöter soja, annat än om man ändå ger dem tillsammans med betfor.

De är ju ganska porösa men dammar inte, och man ger ju inga större mängder.
 
Sv: Blöta sojapellets?

Ska ge mina hästar sojapellets och vill bara höra om nån vet om dessa sväller mkt, så att de måste blötas.

Pellets?? Du menar inte sojamjöl?? De är ju inte i pellets, har jag aldrig sett iaf. ;)

Man ger dom torrt iaf. Men jag brukar ge det ibland ihop med betfor eller så.
 
Sv: Blöta sojapellets?

Jepp, sojapellets, inte mjöl. Det går tydligen lika bra.. Finns inget mjöl på Granngården längre.
 
Sv: Blöta sojapellets?

Den soja jag köpte nu är som små, porösa pellets.

Det är inte så många pelletter som håller ihop, utan det är mera som ett grovt, orange mjöl med små, små pelletsbitar i.

Fick en liten flashback från när jag kom i kontakt med soja för första gången, för kanske 15 år sedan. Då var det som större, ljusgula "flak" i större klumpar.
 
Sv: Blöta sojapellets?

Den soja jag köpte nu är som små, porösa pellets.

Det är inte så många pelletter som håller ihop, utan det är mera som ett grovt, orange mjöl med små, små pelletsbitar i.

Fick en liten flashback från när jag kom i kontakt med soja för första gången, för kanske 15 år sedan. Då var det som större, ljusgula "flak" i större klumpar.

Hmm - det är därför jag frågar så... för att en del kallar de där små, porösa kornen för "pellets". Jag skulle inte kalla det för pellets! Det är ju mer som små korn... som flingor eller så.
 
Sv: Blöta sojapellets?

låter som samma form som soja normalt sett kommer i nu, halvgranulerat..
du behöver inte blöta för det sväller inte men det gör inget om du blöter det..
 
Sv: Blöta sojapellets?

Det är PELLETS. Dom är inte direkt porösa heller, som t ex linfröpellets, utan ser ut ungefär som hippos pellets fast mkt ljusare.
 
Sv: Blöta sojapellets?

Det är PELLETS. Dom är inte direkt porösa heller, som t ex linfröpellets, utan ser ut ungefär som hippos pellets fast mkt ljusare.

Okej!! Tack. NU tror jag dig :p :D . Bara att jag hört så många kalla de porösa små kornen för "pellets" att jag var tvungen att fråga...
Men då FINNS det alltså soja i PELLETSFORM nu då.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag ska resa bort om en vecka och tänkte då packa hö för 10 dagar för att underlätta för de som ska sköta om hästarna. Vårat hö är...
Svar
8
· Visningar
1 345
Senast: jemeni
·
Foder & Strö Tänkte testa att ge betfiber istället för kraft och har jämfört Granngårdens betfiber och Pavos speedibeet. Den förstnämnda innehåller...
Svar
4
· Visningar
521
Senast: Oknytt
·
Hästvård Min häst har haft mkt problem med mugg senaste året men tillfrisknat. Sedan kom regnet....i veckor och mängder, som ni vet. Hagen blev...
Svar
7
· Visningar
692
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Får ont i magen av nästan allt. Provar vad som fungerar och det är väldigt få saker. Keso. Vitt bröd (så det är inte celiaki), riskakor...
Svar
8
· Visningar
916
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp