noble art

Trådstartare
hej, jag har skrivit 2 inlägg vid olika tillfällen som jag sparat i utkast pga att jag glömde skapa kategori. när jag nu plockar fram dem, markerar, väljer godkänn blogg så får jag till svar att jag ej valt vad som ska godkänna, eller hur man nu ska översätta det. hur gör jag?
 
Sv: bloggen

Måste tyvärr erkänna att jag går bet, jag bloggar ju på "fri hand" och har så gjort sen jag skapade bloggen. Jag har aldrig haft några problem.

Gunnar har försökt sätta sig in i problematiken, men han får också bloggen att fungera.

Kan du inte bara fuska o skriva typ "gamla dagboksinlägg" i en kategor "klippa o klistra, från utkast så där lite lagom fint o fuskigt...

Mvh

IngelaH
Bloggaholic
 
Sv: bloggen

ja, det var ju förstås inte så dumt!
Jag lyckades trixa till så den ena hamnade rätt, den viktigaste iallafall
tack för svar!
 
Sv: bloggen

En annan bloggfråga..
Jag försöker öppna RSS-feed på en bukeblogg för at tkunna fälja inläggen som skrivs i min vanliga blogg (blogspot).
På vissa bloggar som tex. Cassiopejas, Ljulius och Tussilagos fungerar det utmärkt. På andra som min egen, Ingela H och MimiFlys får jag bara en helt blank sida när jag trycker på visa RSS-feed.

Jag har letat och letat efter någon inställning där man tillåter att ett RSS-feed skapas utan resultat.
Någon som vet vad som kan vara fel?
 
Sv: bloggen

Har inget bra tips runt detta. Jag testade dock din och för mig fungerade den. Dock blev det som du sa med IngelaH:s
Jag vet inte om det kan ha något med någon inställning för vilka som får läsa bloggen?
Kommer inte ihåg vilka inställningar som finns där just nu, men om det är så att man ex.vis endast tillåter att inloggade kan läsa, så kan jag tänka mig att RSS-feeden inte fungerar.
Någon annan som har en bättre idé.
 
Sv: bloggen

Kan stämma, att det är det där med att man måste vara inloggad för att läsa min blogg, som gör att det stör RSS-feed.
 
Sv: bloggen

Tack för svaret, jag tyckte jag provade runt och exprimenterade med just det, men jag fick det ändå inte att funka. Men jag ska prova igen imorgon (hinner inte nu)!.
 
Sv: bloggen

Jag tror jag har löst det!
Ni hade rätt, men det verkar ta en liten stund för ändringen att slå igenom. Jag borde få det att fungera med önskad persons blogg lite senare:).

Tack!
 
Sv: bloggen

Lånar tråden för en annan bloggfråga, nu när de andra är besvarade.

Jag har ett blogginlägg sparat i utkast, som jag inte kommer att publicera eller har något annat värde att spara, så jag tänkte radera det. Mest för att jag är lite petig med att det inte ser snyggt ut när jag kollar i min egen blogg, det syns ju då. Men när jag klickar i radera det här blogginlägget, så kommer jag, oavsett om jag fyller i anledning till radering eller inte till en sida där det står följande:

"Mammas, du har inte behörighet till den här sidan. Det kan bero på en av flera anledningar:

1. Ditt användarkonto har inte rätt behörigheter för att komma åt den här sidan. Försöker du att redigera någon annans inlägg, komma åt administrativa funktioner eller andra system som kräver särskild behörighet?
2. Om du försöker att posta, kan administratören ha stängt av ditt konto, eller det kan vänta på aktivering."


Dvs samma meddelande som kommit när jag läst i en tråd som raderats under tiden jag läser den, när jag ska till en ny sida.

Är det inte meningen att jag ska kunna radera mina egna blogginlägg?

Edit, nu lyckades jag ta bort det, men det var genom att klicka på "Min blogg" och sedan fylla i rutan på just det inlägget och sedan radera längst ned. Men det gick inte att radera det från sidan där jag redigerar. Men det kanske inte är meningen?
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag letar eventuellt unghäst och är lite fundersam på ”nyttan” med dolda fel försäkring, alltså att den är införsäkrad redan som...
Svar
5
· Visningar
888
Hästvård Hej! Behöver lite råd. Jag har misstankar om felbehandling utav en av mina hästar (som resulterade i avlivning) som annan veterinär än...
Svar
13
· Visningar
2 202
Senast: Nevermind
·
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 643
Senast: caballus
·
Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 192
Senast: Smoothi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp