Blomster premunitioner

Jag har en kompis som alskar snittblommor, sa jag hade typ kunnat tanka mig att kopa en kortvarig prenumeration till henne.
Om nagon skulle kopa en till mig hade det mest kannts konstigt och som nagon som inte kanner mig sa val men anda vill typ imponera pa nagot satt
 
Jag fattar inte buketter. Alls. Och jag skulle bli så jävla obekväm om en dejt hade kommit med blommor.

Vin eller kaka? Hell yeah! Vinprenumeration hade jag varit lycklig över.

Svärmor var så irriterad på mig då jag inte hade brudbukett. :laugh:
 
Jag hade inte uppskattat det. Dels är det inte miljövänligt och dels blir det inget speciellt om en får det regelbundet (plus att om det är i uppvaktningssyfte känns det lite slött). Jag har fått mindre än en bukett om året av särbon så när jag får en blir det något speciellt.
 
Jag hade älskat det! Det ser så fint ut med en bukett men det är sällan jag köper en. Känns som lite lyxigt! I perioder t.ex. på våren kan jag köpa buketter regelbundet (tulpaner) för att få in vår i hemmet. Lite guldkant på tillvaron!

Mina tankar gick inte alls till att någon som uppvaktar skulle göra det. Jag tänker mer att någon som man redan står nära gör det. T.ex. ett barn eller barnbarn till en äldre person eller liknande. Och det kan ju då vara en fin och uppskattad present.
 
Beroende på relationen till den som ger bort det och sorten av buketter och så hade jag nog kunnat tycka det var härligt med lite lyx!

Beror väl lite på livssituationen hos mottagaren också. När jag var hemma och var sjukskriven några månader hade jag uppskattat det jättemycket under den begränsade tiden till exempel. Men bara mitt i vardagen hade det känts lite mycket att det bara fortsatte trilla in liksom och kanske inte blivit lika uppskattat, då hade jag mer uppskattat om någon hade skickat en härlig julbukett inför julledigheten när man kanske är hemma lite mer, en fin vårbukett inför långhelgen över påsk osv, inte bara ett planlöst inflöde av buketter.
 
Alltså nä.
Jag skulle bli superglad för blommor. Men det är tanken som räknas och när det kommer en bukett automatiskt finns ju inte tanken kvar, då finns bara det materiella. Då kan jag gott vara utan.

Eller som någon skrev, en prenumeration på krukväxter i typ julklapp, det vore nice. Förutsatt att man inte får ullöss eller trips eller nåt på köpet :p
 
Älskar blommor och ser till att jag har något blommande (ofta snittblommor) inomhus året runt, men jag skulle bli skitskraj om en man jag dejtade köpte mig en prenumeration. Känns alldeles too much!

Skulle jag däremot få en prenumeration av min mamma eller min syster för att de vet att jag älskar blommor, så skulle det vara helt annat. En sådan present (till t.ex födelsedag) av dem skulle inte ge tanken av att jag måste ge/prestera något tillbaka.

Så...sakta i backarna nu @Tranan - det är mitt tips.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
216
Senast: Hellhound
·
Fordon Jag har precis upptäckt att min bil har automatiskt helljus...Jag har bara ägt bilen i 2 år🤣😅Beror bara på att jag tydligen inte använt...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 153
Mat Hittade ett intressant test baserat på en undersökning av två personer vid Technical University of Zürich som upptäckte att folks äckel...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
2 559
Senast: Ninnurur
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 885
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp