Blomster premunitioner

Är allergisk och klarar inte starka dofter så hade inte uppskattat det. Kan uppskatta en bukett rosor tex men knappt. Är alltid rädd de ska lukta 😅 Sen är det jobbigt när de vissnar och man ska komma ihåg vatten osv :o Nä, inget för mig.
 
Det är skillnad på att vara prenumerant (av egen vilja) och att få en prenumeration i gåva (av en date, typ), tycker jag.
Hade blivit glad oavsett eftersom jag tycker om blommor och det gör mig glad över att ngn hade tyckt det passade mig. Går oftast att säga upp prenumerationen när man inte vill ha det längre.
 
Varför antar du att det skulle vara dejt som ger den?
Antar och antar - jag menar mest att det, för mig, är skillnad på vem som betalar för prenumerationen - jag själv (ja tack!), en mycket närstående person som ger prenumerationen som t.ex födelsedagspresent för att den vet att jag gillar blommor (ja tack!), eller en relativt ny bekantskap (nej tack!!).
 
Senast ändrad:
Antar och antar - jag menar mest att det är skillnad på vem som betalar för prenumerationen - jag själv (ja tack!), en mycket närstående person som ger prenumerationen som t.ex födelsedagspresent för att den vet att jag gillar blommor (ja tack!), eller en relativt ny bekantskap (nej tack!!).

Är inte såna prenumerationer rätt dyra? Sannolikheten att en relativt ny bekantskap köper en så dyr present är väl rätt liten. Det har iaf aldrig hänt mig eller någon jag känner.
 
Hur skulle ni reagera om ni fick en blomsterprenumeration (2 buckerer/månaden)?
Skulle älskat det! För mig är det en typisk bra present, dvs. något jag tycker känns superlyxigt, men aldrig skulle unna mig själv. Köper aldrig blommor pga snål, skulle älska att alltid ha blommor. (Sen finns det så klart en miljöaspekt, men den tror jag att jag skulle kunna bortse från om jag fick i present)
Strunt samma vem jag får presenten från (bortsett från nån jag verkligen inte gillar kanske, då skulle man ju bli påmind om personen typ jämt. ) Av ny dejt hade jag blivit jätteförvånad, men i sak inte haft något emot det.
 
Nu vet vi ju inte varför @Tranan ställde frågan, så därför får vi väl alla fundera vilt kring hans fråga, tänker jag.
Sant, jag ställde den öppen för att jag tänkte ge den till flera olika personer som gillar blommor. men efter all info jag har fått här så tänker jag om. nu lutar det på en bok med mina favorit bilder på fåglar under det gångna året. ska hämta provtrycket idag.
 
Alltså. Jag älskar blommor. Blir glad om jag får en bukett.

Samtidigt så blir jag lite illa till mods eftersom de är förknippade med ganska mycket miljöförstöring både i odlandet och i transporterna.
Med andra ordköper jag extremt sällan blommor. Det är oftast om vårarna när det finns lokalodlade tulpaner.

En prenumeration skulle få mig att bli ganska avogt inställd.
 
Sant, jag ställde den öppen för att jag tänkte ge den till flera olika personer som gillar blommor. men efter all info jag har fått här så tänker jag om. nu lutar det på en bok med mina favorit bilder på fåglar under det gångna året. ska hämta provtrycket idag.
En sådan bok är en jättebra present, tycker jag! :)
 
IMG_20211203_130027371_HDR.jpg
 
Sant, jag ställde den öppen för att jag tänkte ge den till flera olika personer som gillar blommor. men efter all info jag har fått här så tänker jag om. nu lutar det på en bok med mina favorit bilder på fåglar under det gångna året. ska hämta provtrycket idag.
Jag hade uppskattat fotoboken så mycket mer än blommor.
Bilderna är jättefina!
 
Jag hade uppskattat fotoboken så mycket mer än blommor.
Bilderna är jättefina!
Och jag tvärt om så alla är olika. Det är säkert en jättefin bok, men har noll intresse av fåglar. Jag skulle tycka det var miljöförstöring att trycka upp bok jag aldrig skulle titta i. Skulle hellre ta en bukett tulpaner som jag skulle uppskatta och då känns klimatavtrycket inte helt i onödan.

Men Tranans nära och kära blir säkert jätteglada. Framför allt är det ju tanken som räknas.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
222
Senast: Hellhound
·
Fordon Jag har precis upptäckt att min bil har automatiskt helljus...Jag har bara ägt bilen i 2 år🤣😅Beror bara på att jag tydligen inte använt...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 165
Mat Hittade ett intressant test baserat på en undersökning av två personer vid Technical University of Zürich som upptäckte att folks äckel...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
2 569
Senast: Ninnurur
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 899
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • OS i Paris 2024 (dressyr)
  • Dressyrsnack 17
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

Tillbaka
Upp