Blomster premunitioner

Jag hade blivit irriterad. Dels gillar jag inte buketter, dels är det bökigt att fixa med dem. Dessutom har jag förstått att det inte är bra för miljön osv.
En grattis på födelsedagen-bukett är nog med bukett för mig.

Funderar på vad jag i stället hade velat ha... typ en bra fin hästtidning/vetenskapstidning. Kanske någon bra choklad, eller glass. Det måste vara något jag vet att jag gillar och kommer använda och ha glädje av. Finns ju typ sminkboxar osv man kan prenumerera på men blir det så att man bara får och det blir stora högar av pryttlar hade jag också blivit irriterad.
 
Jag som älskar snittblommor men köper det väldigt sällan själv skulle bli jätteglad.

OM det kom från någon jag känner. :)

Skulle jag ge bort en sådan present skulle jag dock säkerhetsställa att personen verkligen gillar blommor

Hur ofta får du egentligen presenter från folk du inte känner? Det händer liksom aldrig mig att random okänd person kommer och ger mig en present.
 
Det är kanske snarare så att om man dejtar någon och den plötsligt får för sig att ge något sådant så känns det som alldeles för mycket, pressande och lite obehagligt.
Så skulle jag känna.

Jag träffade för några år sedan en man några gånger, och han skickade plötsligt en blombukett till min arbetsplats. han tyckte säkert det var en jättefin gest, men jag tyckte det i det närmaste var obehagligt. Fin bukett, men too much som gest.
 
Så skulle jag känna.

Jag träffade för några år sedan en man några gånger, och han skickade plötsligt en blombukett till min arbetsplats. han tyckte säkert det var en jättefin gest, men jag tyckte det i det närmaste var obehagligt. Fin bukett, men too much som gest.

Jag hade tyckt att det var gulligt. Men så har jag aldrig dejtat någon som är obehaglig heller.
 
Absolut inte uppskattat någonstans! En bukett med typ "tack för igår, jag hade väldigt trevligt"-kort eller så när man dejtat en längre tid och känslor börjat dyka upp, absolut. Prenumeration på blombud kanske jag hade förstått och uppskattat gesten om det kommit från en väldigt stadig relation. Alltså partnern jag lever med, släkting eller så men annars, nej tack. Jag kan se flera anledningar till att ogilla det skarpt 😅
 
Hur ofta får du egentligen presenter från folk du inte känner? Det händer liksom aldrig mig att random okänd person kommer och ger mig en present.

Skrev aldrig att det skulle vara någon random främling (även om det har hänt) med känner menar jag släkt, vänner och inte bara någon ytlig bekant.
 

Liknande trådar

Fordon Jag har precis upptäckt att min bil har automatiskt helljus...Jag har bara ägt bilen i 2 år🤣😅Beror bara på att jag tydligen inte använt...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 101
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
481
Senast: Otherside
·
Samhälle Jag är remitterad till MR, remiss skickad för 2 månader sedan och märkt som prioriterad. Kontaktade kliniken idag för att fråga om...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 699
Trädgård & Växter Fick en/ett prickblad av min mamma som inte mått så bra. Min gissning, baserat på hennes övriga växters status, är att hon vattnat den...
Svar
2
· Visningar
365
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp