Ajda

Trådstartare
Blu-ray, vad är det egentligen?

Jag har trott att det är en bättre dvd-spelare, men när jag kikar på internet på blu-ray så är det inte alla som det ens nämns dvd i annonsen (netonnet).

Sambon fyller 25 om ett par veckor och har pratat länge om att vi behöver en ny dvd och då är det en blu-ray han gärna vill ha. Och jag tänkte beställa en nu, men känner att jag vill ha lite mer kött på benen innan jag lägger ut flera tusen på en.

Jag är snåljåpen själv och har pratat bort blu-ray hela tiden och tyckt vi ska köpa en vanlig dvd, som är bra mycket billigare. Så jag kan inte direkt fråga sambon heller för då förstår han direkt vad jag har i görningen.

Sv: Blu-ray

Köp ett Playstation 3 istället, den har inbyggd Blu-rayspelare, dessutom en riktigt bra sådan. Man kan se på vanliga DVD-skivor också och spela tv-spel. Fler grejer i ett. Tycker personligen en ren blu-rayspelare inte är värt pengarna, men köper man ett ps3 för 2200 :- (billigaste jag sett hittills) så får man mer för pengarna.

Blu-ray är för övrigt kort sagt, ett format för lagring av större mängd data, än vad en vanlig DVD-skiva kan innehålla. Blu-ray stödjer högre upplösning, men mycket hänger på tvn också, hur bra bilden egentligen blir.

Tycker det är så rörigt med alla format m.m..en hel vetenskap :p

Senast ändrad:
Sv: Blu-ray

Blu-ray och DVD är två helt olika format. Det heter alltså inte en "Blu-ray DVD", det är ungefär som att säga en DVD-kassett.

I övrigt håller jag med övriga om PS3.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 572
Senast: alazzi
·
Äldre Beställde 1 Augusti ett mobilabonnemang + ny mobil. Första gången någonsin jag kommer ha ett abonnemang,har bara haft kontantkort innan...
Svar
8
· Visningar
1 326
Senast: WBanna
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över... 2
Svar
33
· Visningar
9 046
Utrustning Nu är jag på jakt efter ny dressyrsadel då min häst breddat sig ur sin. Har en Crown nu som legat jättebra den här tiden. Han har även...
Svar
1
· Visningar
11 123
Senast: Kookaburra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka