Blueberrys hus

Sv: Blueberrys hus

jag vill se blåbärets julpyntade hus. Sådetså. För det lär vara fränast i världen. Sådetså ;)
 
Sv: Blueberrys hus

Här kommer lite pynt!

Sovrummet, fina julgranskulor och den helt otroligt fina ljusslingan från Ikea som inte syns men är fantastisk:

dsc_0358__52a1d70b88e59d3c9a59a4e0.jpg


I köksfönstret står en julgran (!) med svarta kulor:

dsc_0361__52a1d718ddf2b33a38674483.jpg


Och här är det mysigt, notera gärna att skåpeländet är färdigmålat och försök att inte se de fula tapeterna:

dsc_0366__52a1d6fb88e59d45e3222af9.jpg


Julolivträdet i vardagsrummet:

dsc_0372__52a1d70388e59d59541ba875.jpg


Med superfin ljusslinga från Åhlens:
dsc_0375__52a1d6efddf2b356a1c0b38b.jpg


Köpte minikulor pga ursöta, visste dock inte vad jag skulle göra med dem, så nu bor de i burk:

dsc_0379__52a1d6e488e59d55cd839f0a.jpg
 
Sv: Blueberrys hus

Åh! Tack för bilder! Jag räknade med att du hade lite udda ideer för dig vad gäller pynt ;)
Gillart skarpt!

Julolivträdet var supermysigt. Och stjärn/lamp/mojshörnan för att gömma tapeten riktigt kul! :)
 
Sv: Blueberrys hus

Wow vilken tråd!
Du får mig nästan att vilja starta en egen. Men bara nästan för vi är inte i närheten av lika långt komna som ni även om vi verkar ha köpt likartade hus ungefär samtidigt.
(vi har dock valt att göra enorma renoveringar i hela huset så det tar en oändlig tid).

Vilken inspirationskälla du är :)

/Helena som hoppas att röris blir klar med golvvärmen idag för nu börjar det bli kallt inomhus (13 grader)
 
Sv: Blueberrys hus

Och tack alla!

Vi är inte så himla bra på att julpynta egentligen, utan att pynta utan jul är mer vår starka sida :)
 
Sv: Blueberrys hus

va fint!! Sparar bilden som inspiration :D

(hoppas det är ok? skall inte sprida!)
 
Sv: Blueberrys hus

Gör det du :)
Jag funderar ändå på att slänga upp massor av bilder från huset på Pinterest snart, och då kommer de väl att spridas hejvilt antar jag :)

Alla:

Tack!
Vänta bara tills vårt nya köksbord är klart :angel: Det är också knallgrönt, men mindre och tjusigare än det vi har nu. Jag funderar på hur jag måla själva bordsskivan, där är färgen flagig och ful efter några säsonger utomhus. Funderar på att måla så här, svarta rutor med träet synligt mellan dem:

bordet_52a44c70ddf2b37390367206.jpg


Vi impulsköpte ett hallgolv i går också. Sen räknade vi ut att vi kommer att behöva över 20 meter dörrfoder till 3,5 kvadratmeter hall. Då blev jag sur.
 
Sv: Blueberrys hus

Wow, vad fint du/ni gjort! Så mycket inspiration, tack! Nu ska jag bara konservera den också tills den dag (långt bort) jag också kan få bo i ett hus...:)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp