Bukefalos 28 år!

Blup ???????????????????????

Sv: Blup ???????????????????????

De hästar jag har kollat stämmer, så man får väl kanske anta att det stora antalet stämmer? Men sen är naturligtvis tråkigt om det inte stämmer.

Men rent krasst så är det ju egentligen mest viktigt att hingstarnas BLUP stämmer, det är ju den som flest folk använder sig av mest.
 
Sv: Blup ???????????????????????

Men det är ju just det som är grejen, dessa fel rättas ju inte till för att de i detta fallet te.x inte är 100% säkra på om det är rätt häst:crazy: HUR tillförlitliga uppgifter har man då egentligen i övrigt i denna databas:confused:

Instämmer!

Mitt stos mamma tävlades med okänd stam men hennes uppfödare letade sedan rätt på stam och uppfödare. Alltså har mitt stos mamma inga championatspoäng trots att hon placerats 1.40 nationellt:mad:
 
Sv: Blup ???????????????????????

Men rent krasst så är det ju egentligen mest viktigt att hingstarnas BLUP stämmer, det är ju den som flest folk använder sig av mest.
Håller inte med dig om det, med det resonemanget kan man lika gärna ta bort BLUP helt för ston. Antingen gör man nämligen saker korrekt eller så skiter man helt enkelt i det. Felaktigheterna är alltför många för att jag ska ta dessa tabeller på allvar.
 
Sv: Blup ???????????????????????

De hästar jag har kollat stämmer, så man får väl kanske anta att det stora antalet stämmer? Men sen är naturligtvis tråkigt om det inte stämmer.

Men rent krasst så är det ju egentligen mest viktigt att hingstarnas BLUP stämmer, det är ju den som flest folk använder sig av mest.

Men hänger inte stonas och hingstarnas blup ihop? Hade blup varit tillförlitligt hade det varit trevligt, men det är mycket som känns osäkert som det är nu.
U
 

Liknande trådar

Avel Hur uppdaterade är ASVHs sidor egentligen?? Tittar man på vissa hingstars avkommor har kanske 10% av avkommorna någon gång tävlat, och...
Svar
7
· Visningar
1 274
Senast: asan
·
C
Avel Jag tänkte den här trådenkunde vara lämplig nu när många frågar om hingstval till sina ston. Många av frågorna kring detta som brukar...
Svar
3
· Visningar
1 494
Senast: Guld
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Ta studenten
  • Vad är det här?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Fästingmedel på innekatt
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp