PiperGarden

Trådstartare
Nån annan som har dom?
Jag fick låna och testa igår, eftersom dom funkade så ska jag ha kvar dom. har dom på bakhovarna. Red endast ca 5 minuter med lite trav, för att kolla så dom inte skavde och så. när jag kom tillbaka hade locket till ena spännet lossnat. :( är det vanligt att dom ramlar av? Det verkar inte ha hänt ägaren till bootsen, hon har ridit sammanlagt 4 timmar med dom. Tyckte mig läsa på kartongen att lock även säljs separat på ställen där dom säljer Boa Boots, stämmer det och hur vanligt är det med Boa Boots i affärerna?
är ju typiskt, jag flyttar idag och har ju inte särskilt mycket tid... :crazy:
men bootsen verkar iaf fungera utmärkt! även om pållen tyckte det var lite äckligt med gympadojjor i början... :D

Sv: Boa Boots

Har köpt Easy-boots epics och är helnöjd!
Kan varmt rekommendera dessa om du är tveksam till boabootsen.

Har ridit med dem i några månader, i varierad terräng (inklusive högt gräs, över ett kalhygge etc) och inget av locken har ramlat av. Fast det gäller ju att man skruvar dit dem tills de låser.

Ja man kan köpa extra lock lösa, Boa finns ju inte så mkt i affärer kanske men det finns flera ställen p nätet som säljer via postorder. Jag har extra lock till mina i reserv (fick med när jag köpte, förre ägaren hade köpt).

Jag är nöjd med mina såtillvida att de inte skavt alls (skavkänlig häst), de är lätta att ta av/på, de håller bra osv. Dock har jag skott hästen igen, eftersom när vi började träna mer intensivt ville jag inte ha den 'viktmaschettseffekt' jag tycker man får av boots. Men min herre är T-märkt och inte helt fräsch i grunden så jag är KINKIG med honom. På lite mer promenadnivå som vi var innan var dock bootsen ypperliga men jag tycker inte de gör sig för 'full träning' liksom. Så from förra veckan har han järnskor runt om igen.

ok, det var min kompis som satte på locken så jag vet inte hur noga hon skruvade fast dom. ska søka på internet, tænkte gå i hæstaffærer i malmø idag, men jag hittar inte och kan inte søka på internet eftersom jag sitter på dansk dator før tillfællet... :crazy:
han måste gå barfota bak ett tag pga dålig hovkvalité, det finns inte længre tillfæckligt før att fæsta en sko ordentligt... :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Pålle har fått kassa hovar i år igen såhär till sommaren, bättre än föregående år men ändock... Man trodde att det inte skulle vara...
Svar
16
· Visningar
3 951
Senast: ch791022
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
40 091
Senast: scizofren
·
Distans Igår reds Bergaritten, jag och stallkompisen red våra 20 km i ett bra tempo och med pigga och glada hästar!! Vart godkända och är mycket...
Svar
4
· Visningar
1 309
Senast: Mirraya
·
F
Hästmänniskan Skyller på att jag är lite trött och seg, men jag behöver lite experthjälp med vissa frågor i mitt nyinköpta fodervärdsavtal...
Svar
3
· Visningar
967
Senast: Mynta2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka