Bob bänkdiskmaskin

Bukefalos 30 år!

Jag älskade min Bob! 😍 Nu har vi tyvärr en vanlig diskmaskin och Bob står i förrådet och väntar tills jag skaffat husvagn. 😁

Det enda som inte blev rent var kastruller som jag kokat ris i men annars diskade den väldigt rent. Använde först deras kassetter och sen Finish pulver. Jag fyllde på vatten med vattenkokaren så slapp jag ha en extra kanna framme.

Jag valde bort Bobdå den är för hög för vår diskbänk. Där jag vill sätta vår bänkdiskmaskin har jag uttaget i "lampan" som sitter i underkant av diskbänken. Så för att kunna ha i nåt i uttaget måste det va en lägre diskmaskin.

Jag valde Anderssons på NetonNet. Köpte igår, busenkel att packa upp och är mkt nöjd med första tvätten. Dock ville den ha mer än de 4.5 liter som sas för att starta men inga problem att fylla "helt fullt" och starta om bara...

Vi ska ju renovera hela köket (vilket år som helst i framtiden) så köpet är mer en "tillfällig" lösning och därför även en med inbyggd vattentank fast den står precis brevid kran, men vi vill inte byta kran mm för att få vatten till diskmaskinen.

Liknande trådar

• Ansluta bänkdiskmaskin
  • Komposthink till diskbänken
  • Portabel och batteridriven läslampa
  • Övervakningskamera utomhus?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10