N
nutte
Har nyligen köpt en 4-åring, bara just grundriden. Han har varit lite, lite stressad när jag ridit honom och jag har tänkt att det kanske berott på att han inte kännt mig så väl än. Han har nu lugnat sig när det gäller detta. För några veckor sedan när jag skulle rida honom lite på ridbanan intill dom andra hästarnas hage så tog det hus i h******t, där tänkte han inte gå medans dom andra gick o slappa i hagen. Han tog bara och drog iväg åt det hållet, bockandes som en tok tills jag föll av. Jag insåg sen att det inte hade varit så klokt av mig att rida så nära dom andra, har inte gjort om det......och allt har sedan varit lugnt. Tills i måndags....då han helt hysteriskt bockade av mig när jag precis suttit upp, for som en tok upp o ner, snacka om att jag blev chockad...han har varit såå jätteduktig just när man suttit upp på honom. Jag satt upp igen och samma sak hände..då hade jag även kollat att inget knep eller så....varför gjorde han det igen?!
Nu vet jag verkligen inte om jag vågar upp på honom igen, jag slog mig ordentligt i huvudet osv. Jag har efteråt kollat både sadelgjord och filten under padden för att kolla att det inte suttit nåt där som kunde ha stuckit honom....Hur stor är sannolikheten att han gör om detta??!!