Börjat träna på gym. Puls?

Aha, vad intressant. Varför tränar man i olika pulsbaserade zoner, är det för att höja motivationen hos deltagarna alltså som någon slags pepp? Eller är det för att man vill att folk ska träna på en högintensiv period, som typ crossfit och liknande?
Jag skulle nog säga att det är för att hjälpa deltagarna att träna på den nivå som passar bäst för att nå deras mål, typ. Finns mycket att läsa om du söker på pulsbaserad träning.
Man brukar prata om att köra lite olika pass i veckan, något lite längre i lägre zon och något intervallpass där man rör sig mer i de mer högintensiva zonerna.

Fast .. I ärlighetens namn funkar det nog också mycket som någon slags pepp för deltagarna så att de tar i lite extra för att komma upp i högre % av maxpuls.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
675
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Lillens till och från hälta eller vad vi ska kalla den är tydligen av en envis sort, och jag börjar bli rejält frustrerad. Kort...
2
Svar
24
· Visningar
3 615

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp