Boggie funderingar!

Sv: Boggie funderingar!

Jo, det är nog Haldex på din nya, har för mig att alla Volvo's modeller från och med 2002 har Haldex :)

Vet inte om dom nya modellerna av Rav4 har viskos faktiskt... Jag kollade bara på modeller innan -03 eller -04 har jag för mig...

*kl*

Kollade på Thule Rubin totalvikten 1300kg på. Nån som har erfarenhet av den??

Vad är det för tjänstevikt/lastvikt då? Brukar ju bli så lite lastvikt kvar när dom är nervägda...

När jag kollade på thules sida står det. Tjänstevikt 770kg. Last 530kg. Men den jag skrev sist är inte ner vägd så du kanske inte mena mej

Senast ändrad:

Ah okej, (jo, jag menade dig ;) ) jag trodde att den va det eftersom den vägde så lite men okej! Det var ju inte så dålig lastvikt ändå då :)

Så letar man lite hittar man några som väger rätt...som tex Fautras JMS tror jag den heter. Totalvikt efter önskemål: 1100-1600kg. Vikt standardutrustad: 780kg. Då blir ju lasten 520 så då går ju min häst i. Om man väljer 1300kg i totalvikt alltså.

Ah, jag visste inte att det var helt ny transport du var ute efter, blir ju lite annat om man kollar efter begagnat (även om man kan "välja" lite på många sånna också ;) )

Om vi blir att åka mycket sen när pålle är helt i gång så kommer vi nog kanske satsa på en helt ny. Men just nu så får vi väl nöja oss med våran gamla vanliga som just nu ska målas om.

vi har en STOR star trailer xr3000 å den har en tjänstevikt på 800 kg så ksulle du typa den till 1300 kg så får du ju lasta 500 kg i den. å de e en stor å bra kärra med panik utlösning på bommarna mm

Jag antar det är en äldre modelle eller ?

Min 2 år gamla Thule(Star) safir väger 820 kg.
Visserligen med fronturlastning men xr3000 är ju betydligt större så att den skulle väga mindre låter ju orimligt tycker jag....
Det kanske inte är plyfa i väggarna utan glasfiber ?

*kl*

Var det inte en boggie du ville ha ?
Om jag inte minns fel är Rubin en enkelaxlad transport ?

Safir är det väl du ska titta på om du ska ha boggie.
Annars finns många modeller från Thule som är boogie och inte så stora.

vi har en STOR star trailer xr3000 å den har en tjänstevikt på 800 kg så ksulle du typa den till 1300 kg så får du ju lasta 500 kg i den. å de e en stor å bra kärra med panik utlösning på bommarna mm

Med eller utan inredning som gummimatta, mellanvägg och bommar?

Jag antar det är en äldre modelle eller ?

Min 2 år gamla Thule(Star) safir väger 820 kg.
Visserligen med fronturlastning men xr3000 är ju betydligt större så att den skulle väga mindre låter ju orimligt tycker jag....
Det kanske inte är plyfa i väggarna utan glasfiber ?

Har du fronturlast så väger de ju mer än utan.. sen e vårat glasfiber så de väger ej så mkt..

Den vägdes senast i oktober å då vägde den 800kg med allt i så jag hoppas inte den gått upp i vikt =) hihi

de står om man kollar på nätet att dom väger 760 kg så de man ju va utan mellanvägg å så.. vet ej

Var det inte en boggie du ville ha ?
Om jag inte minns fel är Rubin en enkelaxlad transport ?

Safir är det väl du ska titta på om du ska ha boggie.
Annars finns många modeller från Thule som är boogie och inte så stora.

På bilden på Thules sida är den då den men jag vet inte ja...

Ja, det står att min väger 810/820, kommer ej ihåg exakt.
Och en Thule Safir ska väga 800 utan så det är inte så väldigt stor skillnad tycker jag.....

Det var väl därför jag reagerade på att ett såpass stort släp som erat skulle väga ungefär samma som mitt betydligt mindre.
Men glasfiber gör ju en hel del förstås :)

*kl*

När jag tittar på Thules hemsida så finns det ingen transport som går att få lägre än 1350 kg.....

Det finns en modell som heter Rubin men det är en äldre enkelaxlad modell, den är säkert på 1300 kg.

Den nya modellen, som heter Premium nånting, väger från 910 kg.
Det verkar som att TS söker en ny transport.....

Till TS:

Det är oftast så att nya transporter, såvida det inte är en enhästars, väger mer än äldre transporter.

Så vill du ha en boogie med hög lastvikt är det en begagnad du ska leta efter :)

Ofta samma med bilar, nyare årsmodeller får dra mindre på B kort än äldre.

Liknande trådar

Fritid Vill dra på nån liten semester i sommar. Har i tanken att åka till Järnvägsmuseet i Gävle, så sambon kan få se det med. Men sen tar det...
Svar
2
· Visningar
343
Senast: Halcyon
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 901
Senast: Derivata
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa... 2
Svar
28
· Visningar
3 036
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 700

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka