Boggie - Om hästen väger 750 kg...

K

Krabban

... och bilen får dra 1500. Hur är det då med B-körkortet? Finns det ngn Boggie som klarar det?

(Jag är som sagt ganska urdålig på vad man får och inte får dra = behöver hjälp! :crazy: :))
 
Jodå, det finns! T ex har min Ifor Williams 505 en tjänstevikt på 710 vilket betyder att med en totalvikt på 1490 så har du en maxlast på 780 kg.

Det är en enhästars-transport med boogie och fronturlastning, aluminium i tak och golv, resten är plyfa. Rekommenderas!
 
finns ngn annan tråd om detta oxå.
kolla olika hemsidor för transportföretag så ser du vad totalvikterna o lastvikter ligger på
 
Åh vad bra att veta! Tck, jag trodde det var kört :p :).

Vet du om det finns ngt boggie av de tidigare släpen som klarar det? Jag är lite fattig nämligen - så min plånbok är snål mot mig.
 
:o Förlåt, lite otydlig. Jag menar av tidigare årgång. Alltså äldre släp.
 
Boj Classic är väldigt lätta. Mitt 1500kg boggiesläp har några år på nacken och får lasta hela 920kg (580 kg tj.v).

På samma vagn ny idag tror jag tjv. är 630kg.
 
Min Star Safir får lasta 750 kg med totalvikten 1500 kg.

Ti_Ti
 
Tack för svaren! Då är det ju bara ut och leta! Bra med några tips. :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag spånar lite på det här med hästtransporter. Jag har tillgång till hästtransport hos stallägaren för akuta resor eller kortvariga...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 781
Senast: Lutten
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 545
Foder & Strö Jag har förmånen att ha hösilage med riktigt bra protein, så i år behöver jag inte lägga en förmögenhet på proteinfoder. MJ/SmbRp-kvoten...
Svar
16
· Visningar
1 148
Senast: SiZo
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
671
Senast: Sorgsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp