• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare glittertuss
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 859
G

glittertuss

På vintern får min pålle i princip alltid ska på bogarna av täcket. Det blir inte precis bättre av att hon är skimmel och skaven blir svarta! :crazy:

Har prövat en massa & tänkte höra ifall någon här har någon smart idé för att slippa undan detta?

köp täcken med intag i halsen istället för bogveck...intagen gör(om dom är rätt ansatta)att det blir en "bubbla" vid bogen och skaven uteblir....jag vet bara ett företag som gör dessa täcken bra och det är
www.ullergards.com el nu
dopm är ganska dyra , men helt överlägsna :bow: :bow:

För att minska skaven kan du spraya pälsglans på bogarna samt fodra täcket på bogen med att blankt tyg. Eller ha en filtbrösta mot skav under. Det funkar på min pålle. Det är inte så dyrt heller :)

bogskydd i stretchmaterial! samt se till att täcket verkligen passar. spänn in så långt det går där fram om du inte redan gjort det.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
215
Senast: Gimlan
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 731
Senast: Edla
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 415
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka