Bukefalos 28 år!

G

glittertuss

På vintern får min pålle i princip alltid ska på bogarna av täcket. Det blir inte precis bättre av att hon är skimmel och skaven blir svarta! :crazy:

Har prövat en massa & tänkte höra ifall någon här har någon smart idé för att slippa undan detta?
 
köp täcken med intag i halsen istället för bogveck...intagen gör(om dom är rätt ansatta)att det blir en "bubbla" vid bogen och skaven uteblir....jag vet bara ett företag som gör dessa täcken bra och det är
www.ullergards.com el nu
dopm är ganska dyra , men helt överlägsna :bow: :bow:
 
För att minska skaven kan du spraya pälsglans på bogarna samt fodra täcket på bogen med att blankt tyg. Eller ha en filtbrösta mot skav under. Det funkar på min pålle. Det är inte så dyrt heller :)
 
bogskydd i stretchmaterial! samt se till att täcket verkligen passar. spänn in så långt det går där fram om du inte redan gjort det.
 

Liknande trådar

Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: sweep
·
Utrustning Min häst har fått tygelskav den här vintern så tänkte att jag kanske ska försöka byta tyglar. Har nu lädertyglar med gummi på insidan...
2
Svar
30
· Visningar
1 636
Senast: MiniLi
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
916
Senast: Roheryn
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 999
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp