Bukefalos 28 år!

Mack_Lobell

Trådstartare
Nån som vet hur man kan göra för att få det att växa ut snabbare? Har ett täcke med bogväck och har haft två bogskydd på honom, men han får skav ändå..har inget täcke nu för att försöka få bort de..
Gahh jag hatar det :devil: skavet. Det förstör mitt liv :crazy:
Hr provat med vanlig helosan och proteinsalva men de hjälper inte särskilt bra. Han får extra b-vitamin. Men vet ni något bra fodertillskott eller någon salva som kan hjälpa?

Behöver hjälp innan... :crazy:
 
Varför Två bogskydd? Det kan skava om det är för lite plats också... ;)

Favina har haft jättemycket skav; satte på Ett bogskydd och sen får det ta sin tid. Nu har hon gått med skydd i...tja, snart två månader (??) kanske, syns lite mindre nu men det syns fortfarande. Du får inte bort ett bogskav bara för att du tar av täcket, inte på en vecka i alla fall...:angel:

Låt det ta den tid det tar!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 874
Senast: fejko
·
Utrustning Hejsan! Har en ganska skavkänslig häst, och har de sista två vintrarna haft problem med bogskav av täcket. Har försökt få ordning på det...
Svar
18
· Visningar
3 459
Senast: Ace
·
Hundträning Hej buke! Sett att många har fått så himla mycket bra tips och råd här, så jag gör ett försök jag med :) Jag har en 17 månaders...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
7 163
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Någon som har lite koll? Släkting som är sugen på ny hund men de behöver något av en soffpotatis som liksom de tar kortisar ute när...
2
Svar
21
· Visningar
4 134
Senast: Modig_Korn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp