Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har 2 dgr i mitt område. En dagtid och en kvällstid. När jag läser på listan så verkar dom flesta ha det i mitt distrikt.Just det där med att kunna lämna in plast EN dag på året är helt sjukt. En dag i månaden hade varit rimligt.
Det är fortfarande orimligt lite tycker jagVi har 2 dgr i mitt område. En dagtid och en kvällstid. När jag läser på listan så verkar dom flesta ha det i mitt distrikt.
Det beror ju lite på i vilket område man bor. Jag kan välja att åka till 3 ställen som är inom rimligt avstånd så då blir det 6 dgr istället.Det är fortfarande orimligt lite tycker jag![]()
Eller på åvc som allt annatJust det där med att kunna lämna in plast EN dag på året är helt sjukt. En dag i månaden hade varit rimligt.
De tolkar kväll som fram till 18. Det innebär att det ändå är svårt att hinna efter jobb till 17 när man har en bit att köra hem från jobbet och sen till insamlingen. Inga bönder här tar emot plasten.Svepretur ska ha minst 2 dagar perioden maj - augusti, en av dagarna ska vara kväll eller lördag. Under september - november ska det vara 1 - 2 dagar. Lokalt kan det vara fler.
Men minst alltså 3 dagar per år, varav minst en ska vara kväll eller lördag. Dock är det dagar per område och område är ofta län vilket i övre halvan av landet kan innebära mycket långa avstånd. Dvs i realiteten kan det mycket väl vara en dag per år som är teoretiskt funktionell ens.
Att det inte kan lämnas till återvinningscentralerna är ju för det är producenten som är ansvarig för återvinningen.
De flesta fodersäljare jag vet tar dock emot sin egen plast, men det kräver ju man kan lagra den till nästa leverans av foder så att säga.
Jo jag vet, jag fick aldrig heller ihop det trots insamling 1.5 mil bortDe tolkar kväll som fram till 18. Det innebär att det ändå är svårt att hinna efter jobb till 17 när man har en bit att köra hem från jobbet och sen till insamlingen. Inga bönder här tar emot plasten.
Jag har inte möjlighet att ta ledigt från mitt jobb utan att söka ledigt väldigt långt i förväg så för mig blir det när det passar i mitt redan lagda schema. Så det blir ju ungefär som du skriver antingen på morgonen om jag jobbar kväll eller efter jobbet om jag jobbar tidigt, (men då finns det sällan tider är min erfarenhet) men jag bara ringer och bokar en tid det finns ju alltid tider längre fram, har man tur finns det med kort varsel med, där jag bor är det klinik-tätt så upplever inte alls att det är problematiskt.Hur gör ni när ni ska åka på planerade besök hos veterinären eller bokar in veterinären hemma hos er? Alltså inte mer akuta besök.
Tar ni första bästa erbjudna tid och löser resten av livet efter tiden?
Är man krånglig om man inte gör det utan försöker förhandla in tiden i resten av livet?
Jag brukar ta semester om jag blir erbjuden en tid då jag jobbar
Men nu behöver jag kolla tänderna i sept/okt dvs ingen panik, och vill planera in det en ledig dag eller en morgon då jag jobbar kväll. Rimligt eller krångligt?
Hur tänker ni och hur gör ni?