Boka tid hos veterinären?

Bukefalos 30 år!

Jobbar inom vården så jobbar dagar, kvällar, helger, så det innebär att jag är ledig dagar, kvällar, helger.

Ska till veterinären nästa onsdag, planerade in det på en ledig dag. Hade hunnit åka före jobbet också om jag jobbar kväll då jag börjar först kl 15, men skönt att ha hela dagen ledig, speciellt nu när jag har riktigt dålig magkänsla inför besöket… 😏

Svepretur ska ha minst 2 dagar perioden maj - augusti, en av dagarna ska vara kväll eller lördag. Under september - november ska det vara 1 - 2 dagar. Lokalt kan det vara fler.

Men minst alltså 3 dagar per år, varav minst en ska vara kväll eller lördag. Dock är det dagar per område och område är ofta län vilket i övre halvan av landet kan innebära mycket långa avstånd. Dvs i realiteten kan det mycket väl vara en dag per år som är teoretiskt funktionell ens.

Att det inte kan lämnas till återvinningscentralerna är ju för det är producenten som är ansvarig för återvinningen.

De flesta fodersäljare jag vet tar dock emot sin egen plast, men det kräver ju man kan lagra den till nästa leverans av foder så att säga.

Svepretur ska ha minst 2 dagar perioden maj - augusti, en av dagarna ska vara kväll eller lördag. Under september - november ska det vara 1 - 2 dagar. Lokalt kan det vara fler.

Men minst alltså 3 dagar per år, varav minst en ska vara kväll eller lördag. Dock är det dagar per område och område är ofta län vilket i övre halvan av landet kan innebära mycket långa avstånd. Dvs i realiteten kan det mycket väl vara en dag per år som är teoretiskt funktionell ens.

Att det inte kan lämnas till återvinningscentralerna är ju för det är producenten som är ansvarig för återvinningen.

De flesta fodersäljare jag vet tar dock emot sin egen plast, men det kräver ju man kan lagra den till nästa leverans av foder så att säga.
De tolkar kväll som fram till 18. Det innebär att det ändå är svårt att hinna efter jobb till 17 när man har en bit att köra hem från jobbet och sen till insamlingen. Inga bönder här tar emot plasten.

De tolkar kväll som fram till 18. Det innebär att det ändå är svårt att hinna efter jobb till 17 när man har en bit att köra hem från jobbet och sen till insamlingen. Inga bönder här tar emot plasten.
Jo jag vet, jag fick aldrig heller ihop det trots insamling 1.5 mil bort
Dock har alla både bönder och producenter jag köpt av tagit emot plasten

Hur gör ni när ni ska åka på planerade besök hos veterinären eller bokar in veterinären hemma hos er? Alltså inte mer akuta besök.

Tar ni första bästa erbjudna tid och löser resten av livet efter tiden?
Är man krånglig om man inte gör det utan försöker förhandla in tiden i resten av livet?

Jag brukar ta semester om jag blir erbjuden en tid då jag jobbar 😊
Men nu behöver jag kolla tänderna i sept/okt dvs ingen panik, och vill planera in det en ledig dag eller en morgon då jag jobbar kväll. Rimligt eller krångligt?
Hur tänker ni och hur gör ni?
Jag har inte möjlighet att ta ledigt från mitt jobb utan att söka ledigt väldigt långt i förväg så för mig blir det när det passar i mitt redan lagda schema. Så det blir ju ungefär som du skriver antingen på morgonen om jag jobbar kväll eller efter jobbet om jag jobbar tidigt, (men då finns det sällan tider är min erfarenhet) men jag bara ringer och bokar en tid det finns ju alltid tider längre fram, har man tur finns det med kort varsel med, där jag bor är det klinik-tätt så upplever inte alls att det är problematiskt.

Jag har turen att jag arbetar inom veterinärvården, så förståelse för veterinärbesök finns hos kollegor och chef 😅 Är inga konstigheter att kompa ut en stund eller ta semester för att hästveterinären ska komma. Har dessutom hästen uppstallad en liten bit bort från jobb också 🙂

Jag ber om en tid en vecka då jag vet jag har lugnare på jobbet och så försöker jag ordna så att jag kan arbeta hemifrån den dagen. Kommer vet kanske kl 10 för tandkoll kan jag arbeta innan lite tidigare på morgonen, sen fortsätta när vet åkt hemifrån. Semester har jag tagit någon enstaka gång. Men oftast går det att lösa med min arbetsgivare.

När jag behövde åka till veterinären var det verkligen en heldag, de ville ofta ha en på platta klockan åtta, behövde lämna stallet innan klockan sex. Sen tar besöket en stund, hästen får lugnade osv. Kan lasta runt lunch och åter vid stallet runt två tre.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka