Boka tid på vc.

MissSecretAgent

Trådstartare
Kan man boka en tid på Vårdcentralen åt någon annan?
Vet ej vilken vc hen är listad på.
Personen behöver hjälp av läkare men klarar i nuvarande mående inte att ta initiativet till att själv boka tiden.

Jag hade problem sist när jag skulle boka åt min mamma. De kollade att jag stod som kontaktperson i journalen innan de gick med på det så det kan kanske bli knepigt. Det beror nog lite på vad det gäller skulle jag tro : )

Det jag gjort i jobbet någon gång (med tillåtelse givetvis) är att jag kontaktat vårdcentral med telefonbokning och knappat in numret så att de blir uppringda en viss tid.

När jag var på VC igår så kom det en äldre man som bokade tid åt sin bror direkt i receptionen, fast man egentligen ska ringa till "bokningen".
Så det borde gå på andra ställen också tänker jag.

Hade hoppats slippa personnummer och typ bara "leverera" en tid till personen.... inte mot hens vilja, men för att hen inte ska veta att jag tänker boka och känna att hen borde ha klarat det typ.
Utan det kommer det inte att gå tyvärr :/
Men du kanske kan förmå personen att signera en inloggning via bankid på 1177, så kan du hjälpa till att knappa in en bokning där?

Utan det kommer det inte att gå tyvärr :/
Men du kanske kan förmå personen att signera en inloggning via bankid på 1177, så kan du hjälpa till att knappa in en bokning där?
Vi befinner oss inte på samma plats tyvärr. Men jag får väl be hen om uppgifter och ringa och göra det med dennes vetskap.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare i ungvuxen ålder endast varit i kontakt med kuratorn på vårdcentralen vilket tyvärr inte fungerade under 2023-2024. Tog... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 937
Senast: Redfox
·
Kropp & Själ Skrev i en annan tråd om det här men kände att det behövdes en egen tråd. I korta drag har jag hostat i mer eller mindre omfattning... 2
Svar
24
· Visningar
2 424
Senast: Palermo
·
Kropp & Själ Efter diskussion med en bekant. Hen säger att maxdosen som står på FASS är vad man lagligt får ta/skriva ut och om en läkare skriver ut...
Svar
12
· Visningar
1 030
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Vår dotter började få ont i magen och må illa till och från i början av förskoleklass. Då som regel på morgnarna. Det slutade med att...
Svar
16
· Visningar
1 148
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka